Dobrá správa pre fanúšikov "emkových" bavorákov. Štvorvalce tak skoro pod kapotou špičkových modelov M neuvidíme. Prehnaná radosť však na mieste nie je. Aj v BMW M sa pohrávajú s myšlienkou elektrifikácie pohonu a hybridná „emtrojka“ môže byť v nasledujúcich generáciách realitou. Napriek tomu, že v súčasnosti ju nepripúšťajú a sú proti. Tlak na postupné vyhladenie spaľovacích motorov každoročne stúpa.

Pre divíziu M sú štvorvalce nedostatočné

Van Meel nechce samostatné štvorvalce. Cez zuby však pripustil pomoc elektromotorov, avšak nie v blízkej budúcnosti.

Šéf BMW M Frank Van Meel povedal pre CarAdvice, že jednoducho nemôžu čeliť nedostatkom štvorvalcového motora bez elektrifikácie a hybridizácie. To však pridá nechcenú nadváhu, obzvlášť nevhodnú pre športovca z radu M. "Sme naozaj spokojní so 6-valcom, pretože pre BMW a BMW M je dedičstvom a tradíciou. Začali sme ním v modeli M1, má dlhú históriu a pre BMW je radový šesťvalec charakteristický, je to ikona firmy," povedal Meel. "Nikdy nespravíme samostatný prepĺňaný štvorvalec s vysokým výkonom. Dostanete charakteristiku motora so slabým krútiacim momentom v spodnom pásme otáčok a stratíte celkovú ovládateľnosť auta.“

BMW M1

Elektrina pridáva kilá naviac

Riešením, ako dať motoru krútiak aj v spodných otáčkach, je elektrifikácia. Van Meel vysvetľuje: „Dáš do auta nadbytočné kilogramy. Odpoveď nie je jednoduchá. V divízii M spolupracujeme s podznačkou „i“ (BMW i8 a i3) na ďalšej generácií batérií.“ Dodal, že nie je správny čas na hybridné M modely. "Súčasné „E“ motory ešte stále nie sú dostatočne silné pre aplikácie v M modeloch. Ak sa pozriete na plug-in hybridné motory, pridá to 200-300 kg hmotnosti, čo pre automobil, akým je M3 / M4 s 1500 kg znamená stratu celkového vyváženia a ťažko by sme mohli hovoriť o M filozofii.“

BMW M3 E46 malo tiež radový šesťvalec.

Aj napriek bruselským nezmyslom majú v BMW M rozum. Na pozadí má informácia trpkú príchuť. Veľmi radi by ostali pri radových šesťvalcoch, ale ak bude pokračovať groteska boja proti spaľovacím motorom, nebudú mať inú možnosť ako čiastočnú elektrifikáciu. Dúfam, že to nebude príliš skoro.

CHCELI BY STE BMW M760LI VO FARBÁCH GREENPEACE?

CHCELI BY STE BMW M760LI VO FARBÁCH ...

S benzínovými 610 koňmi a V12 môžem BMW M760Li ťažko označiť ako „zelené“. Je pravdepodobné, že v Greenpeace by ...

21. 09.
JE PLNÁ VÝBAVA V BMW VÔBEC MOŽNÁ? VÝNIMOČNE ÁNO

JE PLNÁ VÝBAVA V BMW VÔBEC MOŽNÁ? ...

Veľa inzerátov, cez ktoré sa preklikáte pri výbere vozidla, chce upútať na pohľad, a tak v nich svieti veľkým PLNÁ ...

24. 09.
ŠPECIALISTI Z GKN PREDSTAVILI KOMPAKTNÝ ELEKTRICKÝ POHON

ŠPECIALISTI Z GKN PREDSTAVILI KOMPAKTNÝ ...

Univerzálny kľúč pre mobilitu budúcnosti nie je ani elektrický pohon. Má pár zádrheľov aj v oblasti efektivity. ...

19. 09.
ŠÉFA BMW M NEZAUJÍMA NOVÁ M1, BMW SUPERCAR NEPOTREBUJE

ŠÉFA BMW M NEZAUJÍMA NOVÁ M1, BMW ...

BMW M1 Hommage pritiahlo vlnu pozornosti k bavorskej značke a hovorilo sa, že supercar by sa mohol dostať do produkcie. ...

17. 09.

Zdroj: CarAdvice, autoblog