Bez ohľadu na vývoj v ostatných typových radoch BMW, modely M o dva základné identifikátory neprídu - zadný pohon a radový 6-valec. Udržanie tradície potvrdil na nedávnom predstavení modelu M2 šéf oddelenia Carsten Pries. Uvedomuje si, že zadný pohon (so samosvorom) a radový 6-valec sú dôležité faktory, pre ktoré výkonné BMW kupujú a ľúbia nie len tradiční klienti a fanúšikovia, ale aj noví zákazníci. Sú to základné kamene modelov M.

Na priamu otázku, či sa v modeli M objaví 4-valec, však až tak presvedčivo neodpovedal: "Dúfam, že nie. 6-valec je časťou našej DNA. Nie len výkonom, ale jedinečným zvukovým prejavom a tiež hladkosťou chodu. Ak sa pozriete na modely M Performance pridané do portfólia BMW M pred 3 rokmi, tiež majú primárne 6-valec a/alebo  zadný pohon. A to sú autá, ktoré k BMW priťahujú nových klientov a to je veľmi dôležité. Kombinácia 6-valca a zadného pohonu nie je len jedinečným predajným argumentom voči konkurencii, ale to, čo ľudí k BMW skutočne láka." dodal Carsten Preis.

Najnovším produktom je BMW M2, ktoré sa hore uvedeného pevne drží. Napriek tomu, že bolo zrejmé, že bude súperiť s Audi RS3 a MB A/CLA 45AMG, ktoré majú pohon oboch náprav a pod kapotou menej valcov.
 

Mne neostáva len dodať, že si vyslovene želám, aby to ostalo aspoň takto. A povedzme, že tomu tak bude, kým si to Pries dokáže pred neúprosnými manažérmi-žralokmi na tabuľky, zisky a percentá rok čo rok obhájiť. No čo bude potom, keď BMW M dostane nového bossa? Kedysi pred desaťročiami sme nemuseli evidovať, kto oddelenie BMW M vedie. Bolo zrejmé, že pôjde správnym smerom. Dnes si však absolútne istí byť nemôžeme vlastne vôbec ničím.