V minulom čase píšem preto, že kvôli emisiám musela prísť M2 Competition. Tá priniesla prepracovaný motor S55 z BMW M4, ktorý spĺňa nové emisné normy. S poriadnym Mkovým motorom sa už auto bez pochýb zaradilo medzi skutočné Mká aj u zarytých odporcov pôvodnej M2. S55 má rovnaký objem, ale je to twin turbo a na zadné kolesá posiela výkon 302 kW (410 k) a 550 Nm. To okrem emisných problémov rieši aj rýchlostné.

Dobový nadpis hovorí jasne. M140i je vlk v baraňom rúchu

Hatchback M140i je totiž rýchlejší ako originálna M2. Môže za to hlavne fakt, že M140i má novší motor N58. Pozdĺžne umiestnený radový šesťvalec má 250 kW (340 k) a 500 Nm. Na pôvodnú M2 mu chýba iba 30 koní a je obdarovaný twin scroll turbom s krátkou odozvou. Staručký motor N55 (v ponuke od roku 2009) voči tomuto jednoducho nemal šancu a M140i má jasne navrch.

To, čo však video neukáže, je orchester, aký vedela M2 spraviť bez akýchkoľvek príplatkov. M2 je auto, ktoré si vás získa svojou hravosťou. M140i vám na druhej strane ponúkne viac rýchlosti za menej peňazí. Je to teda o prioritách.