S predstavením M3 F80 a M4 F82 prichádzajú dve hlavné zmeny, a síce že M3 bude v predaji iba ako sedan. Na trojkový dvojdverák zabudnite, od toho je tu teraz M4 Coupe. Podobu štvorkového kupé už poznáme. Koncept v identickej podobe automobilka predstavila pred časom na výstave Pebble Beach Concours d'Elegance. Taktiež má karbónovú strechu a zlato lakované strmene bŕzd. Druhá zmena, ktorú treba spomenúť, je vôbec po prvý krát použitie prepĺňania. Trojlitrový šesťvalec vychádzajúci z motoru N55 je teraz nadvakrát prepĺňaný, takže produkuje slušných 316 kW (431 k) a krútiaci moment 550 Nm. Krútiak je vyšší v porovnaní s generáciou E92 až o 40%. Dve malé turbá TwinPower Turbo pracujú s tlakom 1,3 baru a údajne nemajú takmer žiadnu "turbo dieru". Vrchol výkonu nového motora S55 B30 je medzi 5500 až 7300 ot/min a maximum krútiaceho momentu je využiteľné od 1850 do 5500 ot/min. Ak výkon prerátame na liter objemu motora, dostaneme veľmi sympatické číslo - 143,7 k/l, čo je najsilnejší motor v histórii M3. Zaujímavý údaj je taktiež pomer hmotnosť/výkon. S hmotnosťou 1520 kg u M3 a 1497 kg u M4 Coupe je výsledkom hodnota 284 k/tonu, resp 288 k/t. Taký pomer dá autu slušnú dynamiku, M4 Coupe akceleruje na stovku za 4,1 sekúnd (4,3 s u manuálnej prevodovky) a zrýchlovať prestane v 250-tich. S balíčkom M Driver vám topspeed ale posunú na 280 km/h. M3 je podľa automobilky rovnako rýchle. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Obe M-ká prídu do predaja so šesťstupňovým manuálom Getrag a dvojspojkovým sedemstupňovým automatom M DCT. Manuálna prevodovka je novo vyvinutá a je ľahšia o 12 kilogramov. Mazanie je so suchou vaňou a prevodovka má funkciu automatických medziplynov. Automat M DCT je evolúcia, ale príde s funkciou Launch Control a Smokey Burnout, čo asi nebude nič iné ako pálenie gúm na mieste. Asi takú niekto potrebuje... Obe prevodovky sú vybavené funkciou štart/stop a v štandarde je i rekuperácia energie pri brzdení. Automat je ale v porovnaní s manuálom o 40 kilogramov ťažší, takže M3 priberie na 1560 kg a M4 Coupe na 1537 kg. Nová M3, resp. M4 je úspornejšia o 25%, takže si podľa výrobcu vypýta 8,3 l/100 km. No táto hodnota platí len pre automat, s manuálom je spotreba 8,8 l/100 km. K tomu prispel svojím dielom i nový hnačí kardaňový hriadeľ vyrobený z karbónu, ktorý má nižšie trecie straty a o 40% nižšiu hmotnosť.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Podvozok je stabilnejší a širší než u obyčajných súrodencov, vpredu ho rozšírili o 34 mm na 1579 mm a vzadu o 18 mm na 1603 mm. Obe autá budú jazdiť v základe na 18-palcových kolesách obuté do pneumatík s rozmermi 255/40 vpredu a 275/40 vzadu. Ceny? M4 Coupe si budete môcť kúpiť od 72 200 Eur a M3 začína s cenovkou nižšou o 700 Eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

zdroj: autoforum.cz