Princíp CSL bol jednoduchý - postaviť M-ko ešte ľahšie a lepšie, aby z auta bola poriadna mašina s lepším pomerom hmotnosť/výkon. Lenže nič také v Mníchove neplánujú, nové M3 a M4 vyvinuli podľa Matta Collinsa, šéfa pre malé a stredné autá, najlepšie ako mohli a s hmotnosťou ísť dole nechcú. Veď vážia podľa jeho slov pod 1500 kilogramov, čo nie je vôbec zlé. Dokonca si vo vedení myslia, že CSL by mohlo byť kontraproduktívne, obyčajné M-ko by tak mohlo pôsobiť dojmom nedokončeného, či "odfláknutého" auta.

Na hmotnosť sa teda zamerali podľa Collinsa už od začiatku a hardcorovú verziu vyrábať nebudú. "Autá sú tak ľahké, ako len môžu byť" - povedal. Lenže naozaj by zákazníci nemali záujem o také auto? A naozaj nie je možné odľahčiť súčasnú M3, resp. M4? Pamätáme, že M3 E46 CSL bola o 110 kg ľahšie než M3 E46. Možno by stačilo použiť rovnaký recept - teda menej zvukovej izolácie, menej elektroniky (napríklad v sedadlách), karbónové časti karosérie a kopu iných detailov. Čiže prehlásenie Matta Collinsa na prvý pohľad znie sympaticky a sebavodomo, no vždy sa dá niečo zlepšiť. A ak si zákazníci budú pýtať CSL, prečo by im ho nedali?

zdroj: Autoblog.com

JE M-KO DOSTATOČNE DOBRÉ, ALEBO BY MALO BMW POSTAVIŤ I CSL?
  • áno, sem s ním. Nech urobia CSL podľa starej školy! ( 78% )

     

  • M-ko je dobré tak ako je, CSL asi viac zábavy neprinesie ( 22% )

     

Odpovedalo 82 ľudí