Hovorí sa, že BMW vyrába autá s voľným priestorom pod kapotou. Údajne je to dôvod, prečo mnohí majitelia nezostávajú pri pôvodných agregátoch a pchajú tam väčšie motory. Druhá generácia supersedanu M5 z roku 1993 mala pod kapotou radový šesťvalec s objemom 3,8 litra. Z dnešného pohľadu, ale ani z dobového pohľadu to nebol zrovna malý motor. No americký majiteľ sa rozhodol pre zástavbu omnoho väčšieho agregátu. Veď viac ako 6-valcov má za veľkou mlákou aj rodinné auto. :-)

 

Pôvodný šesťvalec S38B38 s výkonom 250 kW (340 koní) nahradil agregát S70B56. Ide o motor koncepcie V12 s objemom 5,6 litra. V BMW vyrobili len 1510 ks a všetky putovali do modelu 850CSi.

Zvonku vyzerá toto BMW M5 E34 celkom obyčajne...

Pôvodný šesťvalec S38B38 s výkonom 250 kW (340 koní) nahradil agregát S70B56. Ide o motor koncepcie V12 s objemom 5,6 litra. V BMW vyrobili len 1510 ks a všetky putovali do modelu 850CSi. Štandardný výkon dvanásťvalca je 280 kW (381 koní) a 550 Nm. Majiteľ sa však so štandardným výkonom neuspokojil a po úpravách dáva motor okolo 450 koní. Výkon na zadok posiela cez 6-stupňový manuál Getrag 560G.

...pod kapotou sa však skrýva 5,6 litrový dvanásťvalec z modelu 850CSi.

Ťažší motor vpredu, ale aj vyšší výkon si vyžiadali zmeny na podvozku. Nájdeme tu nastaviteľné tlmiče EDCIII, pružiny H&R, tuhšie stabilizátory a dodatočné výstuhy. O spomaľovanie sa starajú 355 mm kotúče UUC vpredu a 328 mm kotúče vzadu. Výfuk dodal Eisenmann a samosvorný diferenciál Quaife.


M5 E34 V12 bolo na predaj v USA za 16500 dolárov. Nového vlastníka si našlo veľmi rýchlo. Predajca tvrdil, že auto bolo v perfektnom technickom stave. Jedinou investíciou bude pre nového majiteľa prestriekanie karosérie, teda ak si potrpí na vzhľad. Lak má totiž to najlepšie už za sebou.


Zdroj: carscoops