Kúsok z dielne BMW Motorsport je určený na nasadenie v pretekoch kategórie GT na národnej i medzinárodnej úrovni. Tiež vo vytrvalostných pretekoch, kde od roku 2016 v službe vystrieda úspešný a obľúbený model Z4 GT3. V sobotu, presne podľa plánu automobilky, po prvýkrát ukázali svetu M6 GT3 v reálnej podobe, aj keď stále ešte z veľkej časti zamaskovanú kamuflážou.

Dlhoročný skúsený továrenský jazdec BMW, súčasne pôsobiaci aj v zákazníckych tímoch ako Marc VDS Racing Team a BMW Sports Trophy Team Studie, Jörg Müller, mal ako prvý z jazdcov česť posadiť sa za volant. Vyskúšal ho na testovacej trati, v priestoroch továrne BMW v Dingolfingu. 45-ročný Nemec bol zo svojho prvého výjazdu na novom modeli nadšený: „Je to fantastický okamih, keď vkročíte do garáže a uvidíte toto ohromujúco krásne auto. Som veľmi hrdý, že som s ním mohol absolvovať jeho prvých pár kilometrov. Takýto výjazd je, samozrejme, iba počiatočnou fázou celého testovania, ale všetko fungovalo vcelku dobre a nemali sme žiadne problémy. Motor ma naozaj očaril. Je výkonný a má dobrý krútiaci moment, čo je pre takéto auto dôležité. Som si istý, že oddelenie BMW Motorsport s novým BMW M6 GT3 poskytne svojim zákazníkom fantastické pretekárske auto.“

Pri premiére nového stroja bol samozrejme prítomný aj riaditeľ oddelenia BMW Motorsport – Jens Marquardt, ktorý uviedol: „Pre každého, kto sa v posledných mesiacoch veľmi intenzívne a s oduševnením podieľal na vývoji BMW M6 GT3, je toto veľký okamih. Toto auto v sebe zahŕňa všetky skúsenosti, ktoré sme v posledných rokoch nazbierali na okruhoch vo vytrvalostných pretekoch a pretekoch kategórie GT. S vývojom ideme presne podľa plánu a sme si istí, že sa v roku 2016 budeme môcť postaviť na trať s balíkom, ktorý bude konkurencieschopný od samého začiatku. Stále je pred nami veľké množstvo práce, ale chcel by som tiež využiť túto príležitosť na to, aby som povedal veľké ďakujem všetkým, ktorí boli zainteresovaní do tohto skvelého projektu.“

Srdcom nového BMW M6 GT3 je produkčný 4,4-litrový vidlicový osemvalec M TwinPower Turbo, ktorý ďalej upravili pre použitie na trati. Má suchú kľukovú skriňu. Produkuje výkon vyše 500 koní, pri celkovej hmotnosti auta menšej ako 1300 kg. Ďalšími technickými prvkami nového špeciálu sú racingová šesťstupňová sekvenčná prevodovka, kvôli lepšiemu rozloženiu hmotnosti umiestnená pred zadnou nápravou (koncepcia transaxle), a tiež výkonná elektronika. Aerodynamické vlastnosti šasi boli optimalizované vo veternom tuneli.

Prioritou inžinierov pri stavbe nového špeciálu bolo poskytnúť jazdcom za volantom čo najväčšie možné bezpečie. Pretekárov chráni jedinečná, oddelením BMW Motorsport špeciálne vyvinutá bezpečnostná klietka, s FIA homologáciou, ktorá spĺňa najprísnejšie bezpečnostné štandardy. Inžinieri tiež kládli veľký dôraz na efektívnosť, jednoduchosť údržby a spoľahlivosť, ktorá je v 24-hodinových klasikách kľúčová.

BMW už začalo prijímať objednávky, pričom potenciálni záujemcovia budú môcť po registrácii získať o novej M6 GT3 ďalšie nové informácie hneď z prvej ruky.

Zdroj: bmw-motorsport.com, bimmerpost.com