Tí vďaka jasnej vízii a nastaveným hodnotám vedeli, že bavorák nemá predokolky, má oranžové podsvietenie budíkov, prístrojovky sú natočené na vodiča, model ///M nemá turbo ani pohon oboch náprav, šesťvalec môže byť len radový a každé BMW definuje radosť z jazdy...

Ostatné takmer dve desaťročia ukázali, že väčšina tradičných hodnôt ustúpili biznisu. Niektoré prielomy skutočne museli prísť. Každý rozumný fanúšik viaceré kroky BMW za ostatné roky pochopí. Je zrejmé, že novú turbo éru nemohli ignorovať, že museli prísť M modely na báze SUV (a bude ich ešte viac), že tradičné výkonné modely M môžu byť vhodné na celoročné použitie len s pohonom oboch náprav a že oranžová nie je jediná a možno ani najvhodnejšia farba pre budíky...

No BMW stále tvrdí, že úžitkové autá, dodávky, karavany, nákladiaky či autobusy nerobí preto, lebo tie neprinesú radosť z jazdy. Naopak, preto dlhodobo robí skvelé motorky, lebo tie radosť z jazdy nosia na priehrštia. A práve tejto stále platnej filozofii sa predstavenie MPV modelov BMW 2 Active Tourer a BMW 2 Gran Tourer priečilo. Akokoľvek do portfólia a hodnôt značky nezapadali, prišli. V ničom zásadne neohúrili a k tomu najkrajšiemu s vrtuľkou v znaku mali tiež ďaleko. Prešlo desaťročie (od momentu rozhodnutia, že vzniknú) a vraj nedostanú nástupcov.