Pomalý koniec

Neznamená to však, že sa v motorovej ponuke bude nachádzať V12 alebo akýkoľvek atmosférický motor (ktorý sa z nej vyparil už pred rokmi). BMW 760i xDrive a jeho 6,6-litrový motor V12 má dni spočítané, keďže predaje ho nedokážu zachrániť. „Znamená to, že V12 nemá poriadny biznisový potenciál, pretože ich vyrobíme iba pár tisíc ročne. S novými emisnými reguláciami je výroba tohto motora ešte nákladnejšia o tisíce eur,“ povedal pre Automotive News Europe. „Nezmizne z predaja okamžite, ale šanca vidieť ho po roku 2023 je mizivá.“ Z pohľadu biznisu je už teraz náročné nájsť zmysel pre 4,4l V8, pretože elektrifikované šesťvalce dokážu už teraz produkovať 600 koní a dostatok krútiaceho momentu na to, aby zničili pár prevodoviek. Z BMW M550d by sa na dôchodok mal pobrať radový šesťvalec doplnený štyrmi turbami. Pravdepodobne v lete s príchodom faceliftu BMW radu 5.

Počas interview spomenul Froehlich aj vynovenú platformu CLAR, ktorá bude lepšie prispôsobená elektrifikácii. Príde v roku 2021 a v prípade plug-in hybridov by mal elektrický dojazd dosahovať až 120 kilometrov. Vozidlá na tejto platforme budú mať aj väčšiu nádrž, vďaka čomu budú môcť prejsť viac kilometrov na jedno tankovanie. V závere dodal, že pripravovaná čisto elektrická i4 bude v podstate BMW 3 na baterky. Produkcia prvých áut s palivovými článkami by mala odštartovať na začiatku aktuálnej dekády.

zdroj: motor1.com