BMW M2 dokáže prejsť Severnú slučku Nurburgringu za 7 min a 58 sekúnd! Pre rýchle porovnanie, BMW 1M Coupé, ktoré nahrádza rovnakú trať zvládlo za 8:12. Predošlá sériová M3 E92 dá okruh za 8:05, súčasná M4 za 7:52.

Historické korene novinky M2 siahajú viac než 40 rokov do minulosti. K modelu 2002 turbo, najvýkonnejšiemu modelu typov BMW 02. BMW M2 má pod prednou kapotou radový 3,0 litrový 6-valec prepĺňaný turbom. K tomu, samozrejme, zadný pohon, ľahké komponenty pruženia a náprav a v neposlednom rade patričný športový dizajn. Na jar roku 2013 prišli ďalšie správy o BMW M2, vtedy však ešte nik netušil, že to, čo paparazzi nafotili, je model M235i. Neskôr na jeseň 2013 prišli "zaručené" foto modelu M2 deň pred jeho premiérou. Už samotná správa o tom, že BMW tento model ponúkne aj s pohonom xDrive bola trochu podozrivá. Ukázalo sa, že sa stále jedná o BMW Performance model M235i, ktorý je v ponuke ako zadokolka aj 4x4, s aktívnym diferenciálnom aj bez neho. Následne začiatkom roka 2014 prišli správy o tom, že skutočný model BMW M2 príde až v roku 2016, čo sa nám všetkým zdalo až neskutočne neskoro. No a dnes je tu milšia realita (na čo sme nedočkavcov upozornili v máji 2014 - že BMW M2 predsa len príde v roku 2015). Sľub dodržali, je október 2015 a BMW M2 je tu, v niektorých parametroch lepšie, než bolo očakávané. A rovnako tak je správna aj informácia o tom, že sériová výroba BMW M2 začne v novembri 2015.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

BMW M2 má charakteristický dizajn a perfektnú ergonómiu
 

Už letmý pohľad na kupé prezeradí, že sa nejedná o bežný model. Dokonca je možné rozoznať ho aj od ostrého Performance M235i. Nízky predok, veľké otvory v nárazníku so špeciálnym tvarovaním vedenia vzduchu k predným brzdám, svalnaté prahy dverí, typické M žiabre v širších blatníkoch, 19" hliníkové disky s dvojlúčovým dizajnom a vzadu typický dvojkoncovkový výfuk - to všetko sú typické prvky modelov BMW M. Vnútri nájdete prijemnú Alcantaru prešívanú modrou niťou a prvky z uhlíkových vlákien. K tomu, samozrejme, viacero emblémov ///M. Oveľa dôležitejšie však je, že hlavne v kombinácii s manuálne nastaviteľnými sedačkami ponúkne BMW M2 doslova božskú športovú ergonómiu špeciálne vodičovi, aj keď ani spolujazdec sa iste nebude mať na čo sťažovať.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 20 obrázkov

Explozívna dynamika - 370 k, 500 Nm a 4,3 s

Parametre motora sú prakticky presne také, ako sa špekulovalo, či podarilo zistiť už pred rokom. Radový 6-valec s každým valcom objemu 500 ccm vyvinuli komplexnou úpravou aktuálne používaného motora N55. Je sklamaním, že M2 nemá plnohodnotný M motor, ale len oddelením Motorsport vyladenú verziu známu ako N55B30T0. Na rozdiel od modelov M3/M4 má motor v M2 jedno turbodúchadlo s technológiou twinscroll. Maximálnymi otáčkami motor neprekvapí, ani neohúri. Pri 6500 ot ponúkne 272 kW, teda 370 koní. Bežný maximálny krútiaci moment je 465 Nm v rozsahu 1400 - 5550 ot, no krátkodobo v overbooste to je rovných 500 Nm (v rozmedzí 1400 - 4750 ot)  a to je mimoriadne slušná hodnota. Obmedzovač zasahuje pri 7000 ot. Sériovo je motor spojený so 6-stupňovou mechanickou prevodovkou, na želanie M2 dodajú s M-DCT dvojspojkovou robotizovanou prevodovkou so 7-stupňami a funkciou LaunchControl. Vďaka nej dokáže BMW M2 z 0 na 100 km/h vypáliť len za 4,3 sekundy s M-DCT prevodovkou. A to je o 0,2 s lepší výsledok, než sa očakávalo. S manuálom je to 4,5 s na stovku. Maximálka je, klasicky, elektronicky obmedzená na 250 km/h. BMW tvrdí, že M2 dokáže s manuálnom jazdiť za 8,5 litra na sto km, v prípade M-DCT dokonca za 7,9 l. Tieto hodnoty sa mi akosi zdajú celkom realistické. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Aktívny M diferenciál, Servotronic s dvoma nastaveniami

BMW M2 dvíha dynamiku a možnosti kompaktných športiakov na novú úroveň. Hlavne použitím aktívneho elektronicky riadeného M diferenciálu, ktorý na jednej strane zvyšuje aktívnu bezpečnosť, zlepšuje trakciu a zároveň umožní až šialené drifty. Systém premenlivého účinku posilňovača riadenia Servotronic prináša dve nastavenia a v kombinácii s čiastočne i úplne vypínateľnou stabilizačnou kontrolou DSC do režimu MDM (M Driving Mode) umožní skvelú zábavu a stále vysokú mieru aktívnej bezpečnosti.