Boli časy, keď každý, kto sa o autá trochu zaujíma (z čoho BMW nemožno vynechať) už pri pohľade na štítok na kapote dokázal identifikovať aký motor daná bavária má. Podľa toho autičkári vedeli nie len objem, ale aj počet valcov, dynamické parametre, spotrebu... Napríklad BMW 318i benzínový atmosférický radový 4-valec, 328i benzínový atmosférický radový 6-valec, 325d naftový prepĺňaný radový 6-valec. O 330Ci každý vedel, že je to kupé...

 

Nie, žeby to boli informácie, bez ktorých sa nedá žiť, no bola to krásna tradícia, ktorá trvala niekoľko desaťročí. Až do prelomu tisícročí. Zhruba v tom čase vedenie BMW pristúpilo k označovaniu modelov po novom. Iná cesta asi ani nebola, keďže pre zefektívnenie výroby a unifikáciu dielov podobne ako mnohé iné značky aj v Mníchove prešli na súčasný trend. V ňom má jeden motor viacero výkonových verzií a tie už nie je možné štítkami označovať rovnako. Kým v minulosti označenia jasne deklarovali objem motora, dnes reprezentujú výkon a dynamiku. Po vyše 10 rokoch sme si už mali šancu zvyknúť. A toľko čo sa tak stalo prichádza z Mníchova ďalšia zmena. Podľa zasveteného príspevku na stránke f30post.com je aká taká jednoduchosť nadobro preč. 

Dnes má 328i rovnaký motor ako 320i a písmeno C nahradilo číslo 4, takže máme napríklad 435i. Modely 550i/650i majú pod kapotou 4,4 litrový biturbo V8. Podľa pôvodného označovania by to mal byť model 544ti. BMW 640i a 740i majú pod kapotou prepĺňaný radový 3 litrový 6-valec, na vlas rovnaký ako majú modely 135i, 235i, 335i, 435i a 535i. :)

 

No bude aj horšie. S príchodom novej generácie prepĺňaných 4 a 6 valcových zážihových motorov s kódovými označeniami B48 a B58. Prvý z nich nahradí aktuálny 2 liter TwinPowerTurbo z modelov 320i a 328i/428i. Keďže prinesie väčší výkon, tieto modely majú označovať 330i a 430i, napriek tomu, že ide o 4 valec! Druhý z nich nahradí aktuálny radový jednoturbový trojliter 6-valec. Modely 35i sa tak majú stať 40i. Na uliciach teda o pár rokov uvidíme 340i a 440i a nebudú to osemvalce. Všeobecne BMW by od vývoja a výroby V8 motorov úplne upustilo. Výkonovo a dynamicky totiž dokážu s jedno a dvojturbovými 6-valcami ponúknuť všetko, čo môže aj náročnejší vodič potrebovať. V8 a V12 si však stále žiadajú bohatí Arabi, Aziati a nezriedka aj Američania. Keďže znaćke robia nemalé zisky a imidž, veľké V motory, ktoré v Mníchove na poradách už svorne volajú V ako vergangenheit (minulosť) budu musieť nejaký ten rôčik vo výrobe strpieť. Apropó, plánovaný hybrid radu 3 dostane označenie 330e. Čo na to celé hovoríte?

ČO HOVORÍŠ NA NOVÉ OZNAČOVANIE MODELOV BMW?

  • Je mi to jedno, robia skvelé autá a to je podstatné! ( 21% )

     

  • Milujem BMW no pre toto ich nenávidím ( 5% )

     

  • Chápem, že iná cesta asi nebola ( 4% )

     

  • Najlepšie mať model bez štítkov a všetkých aj tak vyprášiť ( 69% )

     

Odpovedalo 208 ľudí