BMW v máji tohto roka predstavilo nádhernú štúdiu BMW 2002 Hommage, ktorou vzdala hold typu 2002 Turbo. Tento model bol totiž v roku 1973 prvým európskym sériovým automobilom s turbomotorom. Štúdiu BMW 2002 Hommage automobilka prezentovala na Concorso d'Eleganza Villa d'Este, kde rozhodne zaujala. Bolo by preto škoda, ak by ju automobilka nepriviezla aj na ďalšie podujatia. Aj preto sa ňou pochválila aj na nedávnej renomovanej prehliadke Concours d'Elegance v Pebble Beach. Aby to však tvorcovia nepodcenili prípravu dali konceptu dobové pretekárske sfarbenie zo 70-tych rokov.

BMW konceptom 2002 Hommage upozorňuje na svoju históriu turbo motorov, ku ktorej sa v posledných rokoch, možno aj trochu nedobrovoľne, vrátila.

BMW vytiahlo z pomyselnej garáže spomienky na svoje športové úspechy s BMW 2002

BMW tak upozornilo na svoju históriu turbo motorov, ku ktorej sa v posledných rokoch, možno aj trochu nedobrovoľne, vrátila. Každopádne už v roku 1983 dokázal Nelson Piquet vybojovať titul majstra sveta v prestížnej Formule 1. Pre tohto Brazílčana to bol už druhý titul v jeho kariére, no prvý kto kedy získal na monoposte s preplňovaným motorom. A hoci stajňa Brabham-BMW, za ktorú Piquet jazdil, skončila v pohári konštruktérov až na treťom mieste, toto prvenstvo jej turbo motoru už nikto nevezme. Monopost Brabham poháňal 1,5 litrový, turbom prepĺňaný, radový 4-valec od BMW. Automobilka však žala úspechy na okruhoch aj pretekárskou verziou BMW 2002ti, ktorá mala vďaka vtedajšiemu sponzorovi čierno oranžové sfarbenie. Práve k tejto kombinácii sa dizajnéri vrátili aj pri BMW 2002 Hommage pre Pebble Beach. Šikovne pritom zmenili logo bývalého sponzora, čim vznikol "Turbomeister".

BMW 2002 Hommage alias "Turbomeister" v plnej kráse

Okrem sfarbenia však auto zostalo rovnaké ako prvý koncept. Štúdia je postavená na súčasnom BMW M2. Svojimi širokými blatníkmi jasne odkazuje na model 2002 Turbo a jeho pretekársku verziu. Prednej časti dominuje výrazný spojler a dvojica svetlometov, ktoré autu opticky pridávajú na šírke. Na pôvodný typ 02 ešte z roku 1966 odkazujú okrem predných svetiel aj oddelené smerovky v rohoch karosérie pod hranou kapoty, či napríklad prelis v strede kapoty. Prakticky z každého uhla zaujmú široké blatníky. Po bokoch je tiež vidieť tenká čierna línia, ktorá opticky rozdeľuje karosériu. Chrómovanú lištu zo 60-tych v tomto prípade nahradila veľmi súčasná lišta z uhlíkových vlákien. Na prvý pohľad zaujmú aj hladké čierne svetlá vzadu. Pri vypnutom osvetlení sú jednoducho čierne, ich grafiku je vidno až po zasvietení. Pozornému oku isto neunikli ani frézované hliníkové 20-palcové disky kolies v dvojfarebnom lakovaní, či zlaté brzdové strmene, ktoré sa za nimi ukrývajú. Štúdia jednoducho využíva mnoho prvkov a farebných kombinácii rokov 60-tych a 70-tych.

Zdroj: BMW

BMW 2002 TURBO SA VRACIA V PODOBE KONCEPTU

BMW 2002 TURBO SA VRACIA V PODOBE KONCEPTU

Prehliadka Concorso d'Eleganza Villa d'Este je pre BMW už tradične príležitosťou ukázať svetu zaujímavý koncept, neraz s ...

23. 05. 2016
JAZDA: BMW M2 (F87)

JAZDA: BMW M2 (F87)

BMW predstavilo svetu model M2 uprostred októbra 2015. Fanúšikovia značky o novej triede modelu M - nástupcovi zberateľsky ...

21. 06. 2016