Bývalý generálny riaditeľ značky BMW Norbert Reithofer mal v pláne niekoľko nových modelov. V automobilke ale nastali zmeny vo vedení a nový riaditeľ Harald Krüger zrušil väčšinu projektov. Skončil tak vývoj rady 2 GT, silnejšej i8 S, roadsteru Z2,  kupé radu 9 a aj najzaujímavejšej M8, ktorá mala byť nástupcom legendárnej M1. Jediné, čo z plánov Reinhofera zostalo je vývoj modelu i5, ktorý sa zaradí medzi i3 a i8.  

Legendárna M1 svojho nástupcu nedostane :-(.

Model i5 bude obyčajný rodinný sedan, čo je typ karosérie, ktorú v Spojených štátoch a Číne zákazníci uprednostňujú. Cena by sa mala držať „pri zemi“, aby si ho ľudia mohli dovoliť. Na dĺžku bude i5 skoro rovnako dlhé ako i8 a ponúkne viac vnútorného priestoru ako i3 a to vďaka čo najväčšiemu rázvoru a krátkym previsom. Automobil by mal stáť na novej modulárnej platforme CLAR a v základnej verzii to bude čisto elektrické auto s dvoma elektromotormi s výkonmi 228 a 137 koní. Dojazd sa má pohybovať niekde v okolí 400 km.

BMW i5 bude klasický sedan s dĺžkou ako i8 a väčším vnútorným priestorom ako i3.

Druhá verzia bude plug-in hybrid s benzínovým motorom vpredu, ktorý poháňa predné kolesá a s 279 koňovým elektromotorom na zadnej náprave. Aký motor bude pod prednou kapotou sa zatiaľ nevie, no s najväčšou pravdepodobnosťou to bude 1,5 litrový preplňovaný trojvalec. Výkon celej sústavy bude 400 koní. Benzínový motor má poháňať predné kolesá a o zadné sa postará elektromotor. Hmotnosť by sa nemala dostať nad 1565 kilogramov, čo je naozaj ambiciózny cieľ, nakoľko len batérie majú mať 400 – 660 kilogramov. Ich umiestnenie bude pravdepodobne čo najnižšie, kvôli nízkemu ťažisku. Ako bude automobil vyzerať a koľko bude stáť sa dozvieme až v roku 2019. Zatiaľ si môžeme pozrieť akurát tak ilustráciu od magazínu Automobile, ktorá možno nebude od reality tak ďaleko. Aj vy máte dojem, že sa pozeráte na novú Teslu? :)

zdroj : automobilemag