„So šesťvalcom predchodcu bol ďalší nárast výkonu nemožný. V rovnakom čase sme predstavili motor V10 pre M5. Z desaťvalca sme odvodili osemvalec,“ spomína Helmut Himmel, projektový manažér motora S65 V8.

M3 s motorom V8 predstavili zástupcovia značky na ženevskom autosalóne v roku 2007. Produkcia začala ihneď po uvedení a skončila v roku 2013. Nemci vyrábali tri karosárske verzie - sedan E90, kupé E92 a kabriolet E93. Vedeli ste, že dvojdverové modely mali niesť názov M4? Z dôvodu tradície však v Mníchove ponechali označenie M3. S piatou generáciou si to už rozmysleli.

„Úžasný výkon motora, unikátna dynamika a konštrukcia nízkej váhy odlišuje BMW M3 od zvyšku produkcie.“ Najväčšie úspory hmotnosti prišli na prednom nárazníku, na výfukovom systéme a na streche. Inžinieri nazbierali skúsenosti s karbónovou strechou pri modeli M3 CSL E46 a použili ju aj pri sériovom modeli E92. Sedan zostal pri klasickej plechovej streche.

Motor V8 pod kapotou

Okrem ľahkých materiálov bol v M3 novinkou aj 8-valcový motor. Agregát S65 V8 má objem 4,0 litra a výkon 309 kW (420 koní) a 400 Nm. „So šesťvalcom predchodcu bol ďalší nárast výkonu nemožný. V rovnakom čase sme predstavili motor V10 pre M5. Z desaťvalca sme odvodili osemvalec,“ spomína Helmut Himmel, projektový manažér motora S65 V8. Obmedzovač zasahoval až pri 8400 ot./min. BMW muselo vyvíjať automatickú prevodovku pre takéto vysoké otáčky. Výsledkom je dvoj-spojková prevodovka M-DCT. 


V roku 2009 predstavilo športovú verziu E92 M3 GTS. Model určený pre pretekanie dostal 4,4 litrový motor V8 s výkonom 331 kW (450 koní) a schudol 136 kg. Neskôr prišla ďalšia špeciálna verzia s označením CTR (Carbon Racing Technology). Nemci vyrobili len 67 kusov, výhradne v karosérii sedan. Pod kapotou bol motor z verzie GTS.

Úspech M3 9x prišiel aj na pretekoch DTM, kde sa tímu BMW podarilo vyhrať v roku 2012. Na najvyššom stupienku víťazov stál Bruno Spengler. BMW tak mohlo oslavovať titul po dlhých 20tich rokoch čakania. Pretekársky špeciál M3 DTM mal výkon 353 kW (480 koní).