Nissan to na trati natrel všetkým superšportom všetkých zvučných mien. Jednou z automobiliek, ktorú to nenechalo chladnou, bolo Porsche. Nemecký inžinieri boli natoľko skeptickí, že si museli otestovať Japonca na vlastnej koži. Preto objednali GT-R z USA, keďže Nissan tvrdí, že jeho špecifikácia je rovnaká, ako auto pre ktorúkoľvek inú krajinu. Otestovali beštiu a výsledok bol šokujúci! O 25 sekúnd horší čas ako na on-board videu, ktoré obletelo celý svet. To znamená, že náš hrdina sa prepadol do druhej desiatky najlepších áut k Ferrari 430, Caterhamu Superlight 500, či Porsche 911 Turbo. A to je teda vážna vec! Porsche tvrdí, že Nissan pomohol svojmu šporťáku použitím špeciálnych pneumatík a nie štandardných Bridgestone. Nissan na to okamžite odpovedal, že čas dosiahol na štandardných gumách. Mierne ale spresnil, že gumy, na ktorých odjazdil testovacie kolo jazdec Tochio Suzuki, boli príplatkové Dunlop-y (samozrejme nie sú závodné). Vzniká teda špekulácia, ktorá nás privádza k viacerým otázkam.

1.    Môžu byť Bridgestovne-y pomalšie o 25s ako Dunlop-y??
2.    Nešiel jazdec Porsche úmyselne pomalšie a pod možné hranice GT-R??
3.    Prečo ani Porsche ani Nissan neudávajú špecifikácie pneumatík??
4.    Prečo Nissan, až keď nastal spor, “udal“ špecifikáciu gúm??

Otázok je veľa a odpovedí, ako vždy, málo. Pre malú ilustráciu vám ponúkam testovaciu jazdu v réžii japonského jazdca Toshio Suzuki, ktorý zajazdil čas 7:29:03.

UPDATE: Nissan GT-R stanovil ďalší rekord!

 

Ak sa vám článok páčil, podporte ho, prosím, svojím hlasom.