Skoda Octavia Cup

Oto a Martin Hrobovci testovali novú Škodu Octavia Cup

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Cupová Octavia má 280 koní

Nové pretekárske auto stojí na poslednej generácii Škody Octavia, ktorú spoločnosť Benet Automotive prestavala na okruhy. Predné kolesá poháňa 2,0 litrový TFSI motor, ktorý ponúkne až 280 k a 380 Nm. V spojitosti s DSG prevodovkou a mechanickým samosvorným diferenciálom môžeme čakať veľmi dobré pretekárske auto. Podvozok tiež nenechali sériový, vpredu i vzadu namontovali dvojcestne nastaviteľné tlmiče Öhlins s pretekárskymi pružinami. Auto zastavujú vpredu 6-piestikové brzdy AP Racing s priemerom kotúčov 362 mm. Škoda Octavia Cup pôjde do pretekov na diskoch Evo Corse s rozmermi 9x18" a slikmi Pirelli s rozmermi 235/40 R18. Pretekársky stroj je, samozrejme, odľahčený. Váži iba 1120 kg.

Skoda Octavia Cup

Škoda Octavia Cup je veľmi dobré okruhové náradie

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Prvá sezóna nového Škoda Octavia Cupu odštartuje už v roku 2016 a ak všetko pôjde dobre, za volant nových špeciálov sa posadia bratia Oto a Martin Hrobovci. Obaja už majú v motoršporte odkrútené a Škoda Octavia Cup pre nich bude vstupnou bránou do okruhového pretekania. Oto i Martin úspešne pretekali niekoľko sezón v AutoSlalome, aby potom veľmi úspešne presedlali na kopce. Oto túto sezónu suverénne vyhral triedu E1-1600 a v triede E1-2000 vybojoval s 1,6 l Citroënom Saxo VTS vynikajúce druhé miesto. Martin zas dominoval triede E1-1400 so Škodou Fabia.

Skoda Octavia Cup

Chalani nám povedali, aké sú ich prvé dojmy zo Škody Octavia Cup

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Bratia Hrobovci si na Slovakia Ringu vyskúšali niečo iné ako sú zvyknutí, sadli za volant Škody Octavia Cup a prehnali ju profesionálnym okruhom. Aké v nich zanechala dojmy, nám porozprávali v krátkom rozhovore.

TopSpeed.sk: Dnes ste jazdili so Škodou Octavia Cup, aké sú vaše dojmy z auta?

Oto Hroba: Prvé dojmy sú perfektné, už keď som sa na Octaviu Cup pozrel, tak ma dostala. Podvozok funguje veľmi dobre a aj motor je výborný. S autom som sa vybláznil a veľmi sa mi páči ako funguje, akurát treba trocha doladiť prevodovku a bude to ideálne. Octavie Cup sa nemusí báť ani začiatočník, no aj skúsený pilot si tu nájde svoje. Je to perfektný základ na okruhové pretekanie a som rád, že sa organizátori rozhodli znova spustiť seriál.
Martin Hroba: Aj mne sa pozdáva, motor ide krásne, akurát si musím zvyknúť na turbo. Doteraz som jazdil len s atmosférou a musel využívať vysoké otáčky. Octavia Cup je trochu iná, tu nemusím motor stále držať v červenom poli. Auto má dobre naladený podvozok, je neutrálny a v zákrutách sa s ním dá hrať, to je výborné. Ako už brat povedal, ešte treba zapracovať na prevodovke, ktorá nie je ideálna, ale počas zimy ju zlepšia a bude to super vozenie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

TopSpeed.sk: Doteraz ste jazdili kopce, chcete sa posunúť ďalej a vyskúšať niečo nové?

Oto Hroba: Chceme vyskúšať niečo nové. Kopec je síce krásny, možno o niečo ťažší, nebezpečnejší, má svoje čaro, ale v Majstrovstvách Slovenska pretekov automobilov do vrchu bolo v posledných rokoch veľa tried a pilotov stále ubúdalo, až sme sa dostali do stavu, keď v triede jazdia 2 – 3 pretekári. Takže sme sa skôr zamerali na pozíciu v absolútnom poradí ako v triede. Plánovali sme jazdiť aj rakúske a nemecké majstrovstvá, ale to by znamenalo dlhé hodiny na cestách a málo času v pretekárskom aute. Škoda Octavia Cup nám dáva možnosť jazdiť proti súperom s rovnakou technikou a v aute strávime oveľa viac času, ako tomu bolo na kopci. Chceli by sme to využiť. Všetko závisí od sponzorov a peňazí na sezónu, ale sme na dobrej ceste.
Martin Hroba: Kopce sú pekné, zaujímavé a aj nebezpečné. Obaja sme tam dosiahli, čo sme mohli, brat vyhral svoju triedu a ja tiež. Teraz by sme radi vyskúšali niečo nové. Octavia Cup je z môjho pohľadu jedna z možností.

TopSpeed.sk: Pôjdete Škoda Octavia Cup aj s bratom ako tím, každý s vlastným autom?

Oto Hroba: Uvidíme, Škodu Octavia Cup sme si obidvaja vyskúšali, je to niečo iné ako naše kopcové autá (Oto jazdil na Citroëne Saxo VTS a Martin na Škode Fabia). Auto je to veľmi zábavné a vo vyrovnanom štartovom poli by sme mohli ukázať, čo v nás je. A mohli by sme sa aj s bratom porovnávať na trati.
Martin Hroba: Prednedávnom som si bol v Trebaticiach vyskúšať 125 ccm motokáru a Rotax. Veľmi sa mi tie motokáry páčia. Dnes som sedel v Octavii Cup a to je zase o niečom inom. Je to auto na veľké okruhy a má čo ponúknuť. Teraz si budem musieť rozmyslieť, čo ďalej. Motokára je síce dynamickejšia a rýchlejšie reaguje na pokyny, no Octavia Cup sú otvorené dvere na okruhy. Bude to ťažké rozhodovanie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

TopSpeed.sk: Ďakujem vám za rozhovor, držím palce do novej sezóny a verím, že vás obidvoch uvidíme v Škoda Octavia Cupe.

Oto Hroba: Aj ja ďakujem, verím, že všetko dobre dopadne a budeme stáť na štarte. Chceli by sme poďakovať za úspešný priebeh sezóny konštruktérovi, pánovi Ruislovi a jeho spoločnosti Ruisl Racing a mechanikovi Marcelovi Svačinovi za prenájom veľmi rýchleho Citroënu C2 R2 Max. 
Martin Hroba: Tiež ďakujem za rozhovor a doplním, že naše kopcové autá Citroën Saxo VTS aj Škoda Fabia sú momentálne na predaj.

Foto: Miro Glasa