Keďže v Európe sa hľadí na vyprodukované CO2, sú v tomto ohľade vo výhode vznetové motory. Aj to bol jeden z dôvodov, prečo pre Európu vzniklo S7 TDI a pre USA alebo Áziu má Audi aj zážihovú S7. U nás bude v predaji verzia 55 TFSI e, ktorá by nám mala suplovať to naj zo zážihového sveta, aj keď sa bude jednať o iba dvojlitrový štvorvalec (RS7 je už iná liga a pre mnohých záujemcov aj o luxusnú A7 nedostupná).

Samotný dvojlitrový štvorvalec bude mať 185 kW (252 k) a 370 Nm. K tomu pridali elektromotor s 105 kW (143 k) a 350 Nm a tak tu máme systémový výkon na úrovni 270 kW (367 k) a 500 Nm. To už sú parametre, ktoré môžu zážihovú S7 suplovať, avšak pri omnoho nižšej spotrebe a CO2. Tá má byť na úrovni 1,9 až 2,1 l/100 km, čo samozrejme platí pre prvých 100 km s plne nabitým akumulátorom (CO2 na úrovni 44 až 48 g/km).

Dynamika bude približne na úrovni verzie 55 TFSI, teda na 100ku zrýchli za 5,7 sekundy (zhoršenie o 0,4 s) a maximálna rýchlosť je obligatórne obmedzená na 250 km/h. Výhodou je však jazda na výlučne elektrinu do vzdialenosti 40 km a maximálnej rýchlosti 135 km/h. Akumulátor má kapacitu 14,1 kWh a je ukrytý pod dnom batožinového priestoru. Plné nabitie s nabíjačkou s 400 V a 16 A znamená nabitie za 2,5 hodiny, pri maximálnom výkone 7,4 kW. S bežnou 230 V nabíjačkou to bude trvať približne 7 hodín.

Audi A7 ponúkne aj 3 rôzne módy. K dispozícii bude EV Mode, teda elektrický mód na jazdu len na elektrickú energiu, ďalej Battery Hold, ktorý udrží nabitie akumulátora na stále rovnakej úrovni. Posledným je Hybrid mode, ktorý bude kombinovať oba motory. Samozrejmosťou je už quattro pohon.

Klimatizácia bude spolupracovať s vykurovaním a ponúkne aj odpadové teplo z elektrického pohonu na vykurovanie interiéru. Do štandardnej výbavy sa dostali napríklad Matrix LED svetlá, štvorzónová klimatizácia, červené brzdiče alebo 19-palcové disky. Začiatok predaja je naplánovaný na tretí kvartál tohto roka za 77 850 eur (na domácom nemeckom trhu).

Zdroj foto: Audi