Perspektívnosť východu SR vysoká nie je. Najmä z dôvodu nevybudovanej cestnej infraštruktúry. Je veľmi smutné, že na mieste, kde mala byť podľa plánov z r1938 vybudovaná prvá diaľnica, nestojí ani riadna cesta. Prvú diaľnicu na Slovensku totiž pôvodne plánovali medzi obcami Stakčín a ukrajinskou obcou Velikyj Bereznyj. Stavať mali v r1939. A dôvod? Slovensko prišlo o železničné spojenie s Podkarpatskou Rusou, keďže časť územia okupovalo Maďarsko.

Perspektívnosť územia v dnešnej dobe je okrem iného určená kvalitnými a rýchlymi cestami. Kým nebudú cesty aj na východe, dovtedy sa bude východ SR vyľudňovať!

Rýchlostná cesta R9 mala, alebo lepšie povedané, má viesť z obce Lipníky až po hraničný prechod Ubľa – Malyj Bereznyj. Celková dĺžka sa odhaduje na necelých 100 km. Reálne plány tejto cesty boli vytvorené ešte v čase minulého režimu. Informácií k nim veľa nie je, ale sem-tam sa niekde na internete objavia prefotené plány krátkych úsekov rýchlostnej cesty. S touto cestou to je už zopár rokov ako na kolotoči. Má sa stavať, nemá sa stavať. V roku 2010 ešte premiér na výjazdovom rokovaní v Humennom prisľúbil, že sa táto cesta bude stavať od roku 2012. Niekoľko rokov pred tým sa ale vyjadrili, že tento región je neperspektívny a túto cestu nepotrebuje. Hlavné odôvodnenie je údajne nízka hustota cestnej premávky na území. Vraj pracujú s číslom len okolo 6000 áut denne. V týchto dňoch sa ale vykonávalo v oblasti sčítanie dopravy. Druhým hlavným dôvodom je fakt, že na tak malom území stačí plánovaná paralelná diaľnica D1.

Plánované diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku. Nádherne vidno rozdiely v hustote ciest medzi východom a západom krajiny. Záver si z toho utvorte sami. 

Budovanie rýchlostnej cesty R9 sa zatiaľ stále neplánuje. Vykonáva sa ale prieskum intenzity dopravy zameraný na prekládky ciest medzi obcami Lipníky a Ubľa. 

Východniari nezúfajte. Súkromná spoločnosť už začala práce na Štúdii realizovateľnosti stavby I/18 a I/74 Lipníky – Ubľa. Jedná sa o preložky a rekonštrukcie ciest I. triedy v úsekoch I/18 Lipníky - Strážske a I/74 Strážske – Ubľa – št. hr. SR/UA v Prešovskom a Košickom samosprávnom kraji. Cieľom štúdie je posúdiť realizovateľnosť jednotlivých stavieb cestného ťahu z hľadiska priechodnosti navrhovanej trasy záujmovým územím s možnosťou technického, dopravného, ekonomického a environmentálne najvýhodnejšieho riešenia v požadovaných parametroch. Štúdia realizovateľnosti bude vypracovaná pre tri varianty. Všetky varianty budú posúdené okrem iného zo stavebno-technického hľadiska, environmentálnych aspektov, dopravných a technicko-ekonomických hľadísk multikriteriálnou analýzou  a analýzou nákladov a prínosov.

 

Ak by všetko išlo tak, ako by si mnoho z nás predstavovalo, boli by sme vďační i za obchvaty niektorých obcí a rizikových úsekov. To by výrazne znížilo nehodovosť a úmrtnosť na cestách, zrýchlilo premávku, a teda by v konečnom dôsledku zvýšilo úroveň bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky.

Z môjho pohľadu je to veľká hanba. Za takmer 25 rokov samostatnosti nevieme vybudovať ucelený komplex diaľnic. Za rovnakých 25 rokov dokázali Rusi vybudovať Transsibírsku magistrálu!

VÝCHODNIARI POZOR! DO R2021 DOSTANÚ KOŠICE A OKOLIE 40 KM DIAĽNIC

VÝCHODNIARI POZOR! DO R2021 DOSTANÚ ...

Do roku 2021 by sa mali pri Košiciach postaviť dva nové diaľničné úseky. Prvý úsek D1 Budimír – Bidovce s ...

22. 07. 2016
OBCHVAT PREŠOVA DO ROKU 2020? ZA NESKUTOČNÝCH 45 MILIÓNOV €/KM

OBCHVAT PREŠOVA DO ROKU 2020? ZA ...

Zlá dopravná situácia na Slovensku nie je len v Bratislave, ale aj v Prešove a Košiciach. Práve Prešov dostane ...

03. 08. 2016
PREDRAŽENÝ OBCHVAT PREŠOVA ČAKÁ ANALÝZA, STAVBA MÔŽE MEŠKAŤ

PREDRAŽENÝ OBCHVAT PREŠOVA ČAKÁ ...

Dlho očakávaný a potrebný obchvat Prešova bude pravdepodobne meškať. Dôvodom je až podozrivo vysoká cena. Nový ...

27. 09. 2016