Posledná generácia je na trhu od októbra 2007.

Všetko speje k tomu, že Lancer už nebude štvordverový sedan. Mitsubishi takto mení svoju tradíciu, ktorá trvá od roku 1992. Na druhej strane bude jedenásta generácia Lanceru Evo útočiť na zákazníkov výkonom 373 kW (506 k). V pôvodných plánoch výrobcu bol hybridný pohon, ktorý pozostával z dieselového a elektrického motora. Mitsubishi však svoje plány zmenilo a Lancer Evo bude aj naďalej spaľovať benzín. Pod kapotou bude pravdepodobne pracovať dvojlitrový preplňovaný štvorvalec. Celá technológia bude odvodená od modelu MiEV Evolution Pikes Peak.

Všetko nasvedčuje tomu, že Mitsubishi pripravuje pre Lancer Evolution radikálnu zmenu. Ak chce konkurovať Nissanu GT-R a ako predloha bude slúžiť Concept-RA, tak môžeme bez problémov očakávať 506 koňové dvojdverové kupé.

Pripraví nám Mitsubishi šok?

Pravdepodobne ešte pred predstavením novej generácie Lancer Evo spoznáme menej výkonnú verziu hybridu s označením Lancer PHEV. V tomto prípade bude pohon zabezpečovať 2,0 litrový benzínový motor v kombinácii s dvomi elektromotormi s výkonom 60 kW (82 k). Novinka dosiahne na papieri s nabitými batériami skvelú spotrebu- 1,8 l/100 km. Čisto na elektrický pohon zvládne 64 km.

 

Papierovo vynikajúcu spotrebu určite dosiahne aj nová generácia Lanceru Evo. Zatiaľ však nepoznáme jej presnú hodnotu. Rovnako pre nás ostáva neznáme zloženie hybridného pohonu a ďalšie detaily vrátane ceny.

 

Zdroj: autocar.co.uk

Prečítajte si aj:  Tak predsa sa bude vyrábať - Lexus IS F Coupe