„Diskutovali sme, či bude ďalšia generácia F-Type športiak s motorom vpredu alebo vzadu. Ešte sme sa nerozhodli. Dokonca ani v oddelení dizajnu sa nezhodneme. Takže ďalší F-Type nebude mať nutne dlhú kapotu a krátky kufor,“ hovorí šéfdizajnér Jaguaru.

„Je čas, aby sme zmenili proporcie auta. Je to niečo, čo mám už roky v hlave. Vychádza to z faktu, že všetci naozaj milujeme superšporty s motorom v strede,“ hovorí Ian Callum, šéfdizajnér Jaguaru.


Callum prirovnáva k sebe značky Porsche a Jaguar. Na rozdiel od typu 911 si myslí, že nemajú takú silnú tradíciu dizajnu a preto ho môžu meniť. „Myslím si, že môžeme zmeniť formu. Náš F-Type, predtým než sa stal produkčným autom, bol dizajnovým konceptom s motorom uprostred. Nikdy však neprišiel. Bolo by to veľmi odlišné. Ale myslím si, že máme možnosť urobiť to, lebo sme športová automobilka,“ dodáva Callum.

Jaguar F-Type s motorom v strede?

Ešte ani samotný Jaguar nevie kde bude motor

Ďalšia generácia Jaguar F-type by tak mohla mať motor umiestnený za vodičom. Nič však nie je isté. „Necítim sa tým zviazaný. Diskutovali sme, či bude ďalšia generácia F-Type športiak s motorom vpredu alebo vzadu. Ešte sme sa nerozhodli. Dokonca ani v oddelení dizajnu sa nezhodneme. Takže ďalší F-Type nebude mať nutne dlhú kapotu a krátky kufor,“ hovorí šéfdizajnér Jaguaru.


Druhý F-Type bude tak možno konkurovať superšportom ako Ferrari 488 GTB, McLaren 650S alebo Lamborghini Huracan. Alebo skôr Porsche Cayman a Boxster? Callum dokonca naznačil, že Jaguar premýšľa aj nad elektrickým športovým autom. F-Type tak možno dostane aj plne elektrickú verziu. Benzínové motory prídu na 100 %.


Zdroj: roadandtrack