Koncern Volkswagen Group nedávno oznámil, že pracuje na cenovo dostupných elektromobiloch veľkosti VW Polo, resp. T-Roc, ktoré majú stáť do 20 000 €. Najväčším favoritom na výrobu má byť, podľa nepotvrdených zdrojov, závod na Slovensku. Vzhľadom na tú cenovku, keď bežné benzínové modely stoja rovnako (a často podstatne viac) by bola výroba v Nemecku určite nerentabilná. Takže vyrábať to v bývalom východnom bloku ekonomicky zmysel iste dáva viac.

Teraz prenikla informácia, že v Devínskej Novej Vsi začnú vyrábať malý elektromobil, ktorý mali pôvodne montovať v nemeckom Emdene. Pýtate sa, prečo tá zmena? Možno to už tušíte. Priznal to aj nemecký denník Handelsblatt. Hlavným dôvodom je lacnejšia pracovná sila.

Koncom roka sa má uskutočniť pracovná schôdza, kde sa naplánuje, čo v koncerne ďalej. Aktuálne hovorkyňa VW Slovakia Lucia Kovarovič Makayová odmietla informácie komentovať.

Medziročný pokles predaja o viac ako 6 %

Koncern VW Group okrem iného pocítil výrazný prepad odbytu produktov. V mesiaci apríl celosvetovo dodali 866 400 vozidiel. Pre porovnanie s aprílom r. 2018 to je o 6,6 % menej. Hlavný pokles pocítili najmä v Číne, kde padol takmer o 10 %. Celkovo tam predali 302 600 áut. Za tento nepriaznivý jav vraj môže ochladenie ekonomiky a napätá geopolitická situácia. O trošku lepšie z pohľadu čísel bolo na tom Nemecko. Predali 118 200 vozidiel, čo je menej o 6,3 %. Tu to odôvodnili neprítomnosťou minuloročného šrotovného. Situácia v automobilovom priemysle celkovo v modernej ére za ostatných 40 rokov azda nikdy nebola zložitejšia ako práve teraz. No treba tiež pripomenúť, že spúšťačom nemalých problémov je práve škandál dieselgate, ktorého dopad a následky ponesie celá Európa, ak nie rovno celý svet.