Upravené modely Chironu, či jeho špeciálne edície sme tu už nejaké mali, väčšinou sa však šlo cestou luxusu alebo ešte vyššieho výkonu. Chrion Pur Sport je však iný. Majiteľa by v tomto aute malo po novom baviť jazdenie aj v zákrutách, nielen na rovnom asfalte. Ako to?

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Športovo ladený exteriér disponuje upravenými otvormi pre chladenie, lízatkom na prítlak prednej nápravy, či spojlerom vzadu so šírkou 1,9 metra. K tomu sa pridáva odľahčená konštrukcia, ktorá by mala vážiť približne o 50 kg menej, ako pôvodný Chiron. Máte tu titánovú koncovku výfuku alebo Alcantaru v interiéri. Horčíkové kolesá zasa znižujú neodpruženú hmotnosť o 16 kg. Bugatti tvrdí, že Chiron Pur Sport má aj ľahšie brzdové kotúče a platničky.

Keďže sa odľahčovalo, konštruktéri zmenili aj nastavenie podvozku, vpredu sú o 65 % tuhšie pružiny, vzadu o 33 %. Motor zostal na rovnakých parametroch, teda zážihová W16 s 1104 kW (1500 k) a 1600 Nm. Zvýšili len maximálne otáčky zo 6700 na 6900 ot./min. Podľa Bugatti je zmenená prevodovka, dvojspojková 7-stupňová prevodovka má upravené prevody pre lepšiu pružnú akceleráciu. Značka napríklad tvrdí, že pri zrýchlení zo 60 na 120 km/h na 6. rýchlostnom stupni je to o takmer 2 sekundy menej, ako s bežným Chironom.

Maximálna rýchlosť je obmedzená na 350 km/h, pre rýchle jazdy v zákrutách je to až-až. Bugatti je malosériový výrobca a Chiron Pur Sport nebude výnimkou. Značka plánuje vyrobiť len 60 vozidiel s cenovkou na úrovni 3 mil. eur bez lokálnych daní. Ako zadarmo, no nie?

Zdroj foto: Bugatti

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov