Aerofestival

Začnem dizajnovou stránkou. Na pohľad je jasné, že to auto nemôže mať veľmi vysokú maximálku. Oproti Chironu pribudlo niekoľko aerodynamických prvkov, ktoré zvyšujú prítlak a sním spojený odpor vzduchu. Vpredu ostala zachovaná identita značky vďaka tradičnej prednej maske. Zbytok je však z iného sveta Bugatti. Predný delič je väčší a tradičné svetlá tu nehľadajte. Priestor dostali aerodynamicky priateľskejšie menšie Full LED svetlá, vďaka ktorým mohla byť predná časť skosenejšia. Na boku nájdeme bočné krídla (z angličtiny známe ako Side Pods), ktoré usmerňujú obtekanie vzduchu do chladiča motora.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Motor je ten istý, ako v Chirone. Teda 8 liter W16 so 4 turbami a výkonom 1103 kW (1499 koní). 1600 Nm je dostupných od 2000 - 6000 otáčok a na 100 km/h vystrelí za 2,4 sekundy. Prevodovka je známa 7-stupňová DSG. V zadnej časti sa nachádza pevné krídlo, ktoré sa môže vysúvať podľa potreby, ale celkom nezmizne nikdy. LED zadné svetla sú umiestnené do zadnej masky vytvorenej v 3D tlačiarni. 4 koncovky výfuku obkolesuje mohutný zadný difúzor. Pozornosť by som upriamil na dvojicu trubíc umiestnených do difúzoru. V oficiálnych materiáloch o nich nepadlo ani slovo, ale podľa môjho názoru privádzajú vzduch z inej časti vozidla práve na difúzor, ktorý vytvára prítlak. Maximálka padla na 380 km/h, čo je oproti Chironu pokles o 40 km/h.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Lovec zákrut

Divo je aj o 35 kg ľahší ako Chiron. To je dosť malý pokles hmotnosti, keďže je Chiron ozaj ťažký. O dosť podstatnejšie je, že vytvára o 90 kg viac prítlaku. Vďaka tomu je na testovacej trati Bugatti na okruhu Nardo v Španielsku rýchlejší až o 8 sekúnd ako Chiron. Ako iste očakávate, Divo je drahé. Superdrahé! Divo je dokonca drahé aj pretých, ktorí na obede nechajú priemernú mesačnú výplatu Slováka. No je to jedno, pretože už teraz sa nedá kúpiť. Vyrobia iba 40 exkluzívnych kusov v hodnote 5 miliónov a všetky si už kupca našli. Na záver tu je iba posledná otázka. Bude mať Bugatti gule na to, aby Divo vypustila na matku všetkých zákrut a okruhov, Nurburgring Nordschleife?