Snáď najznámejším historickým pretekárskym Bugatti je Type 35. O niečo menej známy je nástupca s označením Type 51 z roku 1931. V 30. rokoch ho ale zatienili nemecké a talianske stroje, ktorých vývoj podporovali štáty. Na zberateľskej hodnote to však Type 51 neuberá. Nedávno jeden kus vydražili za 4 milióny dolárov.

Zaujímavosťou je, že história draženého auta bola kompletne známa. Bugatti Type 51 s karosériou číslo 51121 malo doteraz len 4 majiteľov.

Pod dlhou kapotou Bugatti Type 51 Grand Prix pracuje radový, kompresorom prepĺňaný osemvalec s objemom 2,3 litra. Výkon je 119 kW (162 koní) a nájdeme tu rozvod DOHC. Motor s dvoma vačkovými hriadeľmi bol na danú dobu naozaj ojedinelým.

Aj takéto jednoduché auto môže mať z investičného pohľadu obrovskú hodnotu

Zaujímavosťou je, že história draženého auta bola kompletne známa. Šasi s číslom 51121 kúpil v roku 1931 Lord Howe. S automobilom aktívne pretekal a minimálne 4-krát sa zúčastnil Grand Prix Monako. Koncom 30. rokov kúpil auto D.M. Jeninson a vlastnil ho až do roku 1954. Vtedy ho odkúpil A.M. Mackay. O 29 rokov neskôr ho odkúpil súčasný dražiteľ, ktorý sa na ňom okamžite začal zúčastňovať historických pretekov. Neskôr sa však rozhodol auto šetriť, aby uchoval jeho historickú hodnotu. Mimochodom, automobil má aj mimoriadne vysokú finančnú hodnotu. Francúzi postavili len cca 40 kusov. Na nedávnej aukcii vydražil nový majiteľ spomínaný kus za 4 milióny dolárov. Ide o rekordnú sumu za Type 51. Investičné šialenstvo do automobilov tak naďalej pokračuje.


Zdroj: hemmings