Jeden okruh možno postaví Výskumný ústav železničný, druhý BMW. 

Česi už majú vytipované aj miesta, kde by tieto okruhy mohli čoskoro vyrásť. Prvý je pri Velime, kde majoritným vlastníkom pozemkov je štát. Tam by chceli sledovať a skúmať, ako navzájom pracujú autonómne systémy vlakov a áut. 

„Autonómna mobilita nie je len záležitosťou cestných vozidiel,“ povedal generálny riaditeľ železničného skúšobného okruhu František Bureš. Túto technológiu využívajú aj koľajové vozidlá. Je síce jednoduchšia, ale niektoré tieto poznatky by sa dali využiť ja v automobilovom svete.  O Česko sa bije aj mníchovská automobilka BMW. O tom sme vás tiež informovali. Automobilka však stále na túto záležitosť drží informačné embargo.

Dva okruhy by sa mohli v Česku uživiť. „Automobilky budú už onedlho potrebovať znásobené kapacity na testovanie robotických vozidiel. Bez ťažkostí tak budú môcť fungovať súkromné aj štátne testovacie okruhy,“ uviedol Gábor Iffland, riaditeľ pre externú komunikáciu skupiny Valeo. Iffland povedal, že Česko podľa neho patrí vo vývoji systémov pre autá bez šoférov do svetovej špičky.

V pobočke Valea v Prahe pracuje vo vývoji a výskume senzorov 500 inžinierov a 200 technikov.

Testovacie okruhy nikdy nahradia reálne skúšky v cestnej premávke. Som zvedavý, ako sa k tomu postavia bežní motoristi. 

"Vývoj autonómne riadených vozidiel je síce populárna téma, ale je toho pred nami ešte veľa. Stroje nedokážu sledovať prostredie a všetky nepredvídateľné kombinácie situácií ako človek. O pár rokov to môže byť všetko inak,“ usudzuje Martin Peleška, šéf českého zastúpenia automobiliek Toyota a Lexus. 

Ako to zatiaľ vyzerá s nasadením autonómnych áut do bežnej premávky? Najväčšie ambície má Ford. Tí tvrdia, že dokážu pripraviť sériové auto maximálne o 4 roky.