Arteon stojí v súčasnosti v hierarchii značky VW na najvyššom stupni, level nad Passatom. Bohužiaľ, zatiaľ najvýkonnejšou motorizáciou je „len“ radový štvorvalec. Kde je tá doba, kedy aj Passat mohol mať motor W8? Možno však svitá na lepšie časy. Šepká sa, že VW chystá najvýkonnejší Arteon V6, ktorý by mohol prísť s výkonom blízkym hranici 294 kW (400 k).

Aktuálne najsilnejší Arteon poháňa dvojlitrové zážihové TSI s výkonom 206 kW (280 k). Pre milovníkov viacvalcových motorov je to však „málo“. Možno však svitá na lepšie časy, podľa portálu carthrottle totiž VW vlastní prototyp šesťvalcového Arteonu. Podľa rozhovoru s hovorcom spoločnosti Martinom Hube VW vyvíja Arteon s pohonnou jednotkou 3,0 VR6.

Potrebuje Arteon V6-ku? Podľa niektorých zákazníkov a novinárov áno.

Tá by mala produkovať 301 kW (409 k) a stáť v hierarchii VW nad existujúcou 2,5-litrovou pohonnou jednotkou používanou v modeli Teramont určenom pre čínsky trh. Hube ďalej potvrdil, že motor bude spojený s najnovšou verziou systému Haldex.

Arteon by mal dostať motor VR6 s výkonom 301 kW (409 k).

Čo si o prípadnom rozširovaní palety pohonných jednotiek smerom nahor u Arteonu myslíte? Je správne, že príde na trh aj s viacvalcovým motorom, aby mohol konkurovať prémiovým modelom, alebo by mal Arteonu stačiť aj štvorvalcový TSI motor?

 

Zdroj foto: Volkswagen

Uvidíme takýto nápis aj pod kapotou Arteonu?