Neviem, či sú vodiči fakt takí slepí, alebo to robia naschvál, ale čím ďalej pozorujem častejší jav. Čiarosleposť, choroba, či nerozmýšľanie, sa prejavuje naprieč celou dopravou. Aj pri jazde, aj pri parkovaní. Oveľa väčšie následky však hrozia pri čelnej zrážke, kedy jedno auto prejde hoci len čiastočne do protismeru. Ľudia niekedy jazdia ako hovädá...

Čiary na ceste nie sú len tak pre nič za nič. Väčšina z nich má význam a mali by ich vodiči plne rešpektovať. 

Ako sa prejavuje čiarosleposť? 

V mestskom prostredí sa prejavuje predovšetkým pri parkovaní. Parkovanie cez 2 vyznačené boxy je absolútny vrchol. Mnoho vodičov si to obhajuje tým, že im tak nikto nepoškodí auto. No ako sa to vezme... Nepoškodí ho vodič, tak ho rázom poškodí vodič-vandal, ktorý kvôli nemu nemal kde zaparkovať, alebo vandal-okoloidúci. Taký spôsob parkovania bije do očí v preplnených mestách ako vianočný stromček na hlavnom námestí. Vodič má povinnosť využiť čo najefektívnejšie parkovacie miesto, ktoré je vyznačené čiarami (biele, modré..., či dokonca inými farbami dlažbami, ale o tom by sa dalo debatovať). Pri parkovaní som však oveľa pokojnejší. Keď to vidím, zanadávam si a idem ďalej hľadať ďalšie miesto. V tú chvíľu s tým nespravím nič. 

NEPATRIČNÉ POUŽÍVANIE HMLOVIEK AKO NÁRODNÝ ŠPORT?!

NEPATRIČNÉ POUŽÍVANIE HMLOVIEK AKO ...

Pre niekoho milované, pre iných nenávidené hmlovky. S príchodom neskorej jesene a zimy majú vodiči tendenciu zapínať ...

27. 11.
OTÁČANIE V KRIŽOVATKE. KEDY ÁNO A KEDY NIE?

OTÁČANIE V KRIŽOVATKE. KEDY ÁNO A KEDY ...

Otáčanie v križovatke sa v autoškolách nejako zvlášť nepreberá. V zákone to síce podchytené je, ale niektoré ...

21. 11.
Do nepríčetnosti ma ale rozčuľuje čiarosleposť na ceste. Plná čiara má zvyčajne význam (niekde ani nie), ale dvojitá plná čiara by však mala v podvedomí vzbudzovať múr na ceste, ktorý sa nedá preskočiť! Nevravím, že si sem-tam maximálne prehľadnú cestu, či zákrutu s plnou čiarou nestrihnem, či nepredbehnem pomalé auto... Kto je bez viny, nech prvý hodí kameňom!
 
Nie je ale normálne, aby som polovičku vpravo orientovaných zákrut na ceste z východu na západ musel ísť s pravým kolesom po krajnici, lebo nejaký somár oproti ide s kolesom dobrých 20 čísel poza stredovú plnú čiaru!!! 
 
Pri nákladných autách a autobusoch s tým vodič podvedome počíta, aj pri rýchlejšej jazde nad povolenú rýchlosť, ale pri bežnej cestovnej rýchlosti sa nevedieť zmestiť do pruhu?   
PREJDETE TÚTO KRIŽOVATKU BEZ NEHODY?

PREJDETE TÚTO KRIŽOVATKU BEZ NEHODY?

Dnes rozoberiem ďalšiu tému zo života. Cez víkend sa pri mne pristavil starší pán, že mal slovnú potýčku na jednej ...

05. 09.
KRIŽOVATKA RIADENÁ POLICAJTOM. DOKÁŽETE JU SPRÁVNE PREJSŤ?

KRIŽOVATKA RIADENÁ POLICAJTOM. DOKÁŽETE ...

Polícia SR nemá medzi občanmi dobrú povesť, či renomé. Sú kauzy, ktoré sa vysokopostaveným prepečú, keď ...

22. 08.

Odkaz pre čiaroslepých vodičov. To, že sa vám vodič oproti stiahne na kraj, ešte neznamená, že sa vy môžete ešte viac natlačiť poza čiaru! 

Sám patrím medzi vodičov, čo sa radšej tlačia k stredu cesty, ako jazdiť s pravým kolesom 5 cm od priekopy, ale poslednú dobu sa to jednoducho nedá. Stále sa nájde niekto, pre koho je stred cesty polka druhého pruhu! Z pohľadu zdravého rozumu je iné prekročiť čiaru na ceste prehľadnej ceste širokej 10 metrov, a na ceste širokej 6 metrov v zákrute.

 

Neopovážte sa niekedy čo i len predpokladať, že protiidúce auto sa kvôli vám stiahne na kraj, lebo vy idete po čiare, alebo poza ňu! Vodič oproti môže čumieť do rádia, alebo do telefónu a čelná zrážka je na svete! Trochu viac používajte hlavu. Ponáhľajte sa s rozumom. Už pri blbom ťukanci prídete na miesto podstatne neskôr!

Foto: Nový čas