Obrázky vyššie - vplyvom vysokej teploty čiernej farby je lak počas leta rýchlejšie náchylný na poškodenie vtáčím trusom

Cieľom tohto článku nie je určiť, ktorá farba je pre auto najkrajšia, ani ktorá sa hodí ktorému viac. Je to subjektívne hodnotenie, podobne ako dizajn auta. Cieľom je podeliť sa o skúsenosti z hľadiska jednoduchšej údržby, na ktorej najmenej vidno špinu, škrabance a drobné poškodenia.

Obrázky vyššie - hore do oči bijúce "zapečené mušky" (lak je hodný na strojové preleštenie). Nižšie vidno lak PRED / PO leštení.

Najmenej praktická farba auta je ČIERNA. Dôvody:

* najviac vidno nedokonalosti laku od výroby,
* na dennom svetle najviac vidno škrabance, hologramy, "zapečené" mušky na prednej kapote, škvrny od vtáčieho trusu...
* veľmi citlivá na poškodenie od vtáčieho trusu, lebo na priamom slnku má oveľa vyššiu teplotu ako svetlé farby (počas horúčav stačí 2-3 dni exkrement neumyť a natrvalo poškodí lak!),
* pri umývaní stačí menšia nepozornosť, neodbornosť a škrabance sú na laku.

Obrázky vyššie - ukážky najpraktickejšej farby na údržbu. Na aute sú vplyvom veku a používaním jemné škrabance, sivá ich však dokonale maskuje.

Najpraktickejšia farba auta - SIVÁ. Dôvody:

* najlepšie maskuje špinu, neumyté auto nepôsobí tak špinavo,
* škrabance a nedokonalosti vidno len minimálne,
* na slnku sa nezohrieva tak ako čierna a iné tmavé farby.

Praktickou farbou je aj strieborná, no zdá sa, že predaje tejto farby v SR klesajú. Zaujímavé je, že za rok 2016 sa prémiových vozidiel (napr. BMW X5) predalo najviac v bielej. Vo farbe, ktorá bola pred 15 - 20 rokmi pre tento segment nepredstaviteľná a nebolo možné ju ani objednať...

Ak sa na komplexnú revitalizáciu karosérie vášho auta svojpomocne necítite, v KV Detail v bratislavskom Ružinove vás veľmi radi obslúžia. Práve im prebieha špeciálna jarná akcia.