Čínska spoločnosť BYD má veľké ambície, svojimi osobnými elektrickými autami chce totiž odkrojiť čo najväčšiu časť európskeho trhového koláča elektromobilov. Svoje odhodlanie pritom opiera o dva nové modely, ktoré začnú útok na európske trhy ako prvé. Nejde pritom o žiadne podpriemerné a nevýrazné autá, Európanov by naopak mohli zaujať nielen cenou, ale aj dizajnom a technickými parametrami.

7-miestne SUV aj sedan

Hlavnou postavou útoku na európske trhy bude druhá generácia veľkého elektrického SUV BYD Tang EV600. Za sterilne znejúcim označením hľadajte až 7-miestny elektromobil s rázvorom 2819 mm, o ktorom zatiaľ vieme relatívne málo. Dôležité technické parametre si totiž necháva výrobca pre seba, už teraz však potvrdil informáciu, že aj európska verzia by mala dostať batérie s kapacitou necelých 83 kWh, čo by malo SUV zabezpečiť max. rýchlosť 180 km/h a normovaný dojazd 520 km (NEDC). O pohon oboch náprav sa postarajú dva elektromotory so spoločným výstupným výkonom až 355 kW (438 k) a krútiacim momentom 660 Nm. K dispozícii však má byť aj skromnejšia verzia s pohonom jednej nápravy. Batérie sú zaujímavé svojou technológiou Blade Battery zaberajúcou menej priestoru pri vyššej kapacite. Max. rýchlosť ich nabíjania pri jednosmernom prúde má byť 254 km/h (nabíjacím výkonom 60 kW). 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Druhým hráčom je športovo ladený sedan Han EV s udávaným dojazdom dokonca až 605 km (NEDC). Rovnako ako pri SUV, aj on prekvapuje úrovňou kabíny a bohatou výbavou asistenčnej elektroniky. Čo je zaujímavé, rovnako motorizovaný sedan má zvládnuť disciplínu 0-100 km/h dokonca len za 3,9 s.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Invázia cez Nórsko

Na európske trhy chce automobilka BYD preniknúť cez nórsky trh, kde začne s predajom údajne ešte tento rok. Poslať tu chce obidva spomínané modely, pričom fabrika momentálne pracuje na ich európskej homologizácii. Ceny aj výbavy chce BYD prispôsobiť konkurencii, ambíciou Číňanov je samozrejme nastaviť všetko tak, aby ich autá vychádzali pre zákazníkov ako výhodnejšia voľba. Ceny sedanu by sa mali pohybovať niekde okolo úrovne 50 000 eur, o cene SUV sa zatiaľ mlčí.

zdroj: carscoops.com, autocar, evcompare