Pamätníci majú Citroën zapísaný predovšetkým ako producenta technicky výnimočných áut, ktoré v mnohom udávali trend. Citroën skrátka nikdy nemal strach staviť na riešenia, ktorých sa konkurencia bála. Výsledkom tak boli dizajnérsky aj technicky výnimočné vozidlá, ktoré neraz patrili medzi automobilovú smotánku. Spomínate na legendárny Citroën DS? Vozidlo, ktoré si za hlavného hrdinu vybrali aj tvorcovia filmovej trilógie o Fantomasovi, sa skrátka vymykalo všetkému zažitému a je pre mnohých inšpiráciou ešte aj dnes. A zďaleka nebolo jediné.

Citroën by sa rád vrátil do čias, keď udával trendy. Pomôcť mu má aj avantgardnejší prístup.

Odvaha pritom fabrike nechýbala ani v neskorších rokoch, či sa už budeme baviť o modeloch SM, CX, BX alebo XM, vždy šlo o výnimočné autá neraz „kradnúce“ zákazníkov aj zabehnutým nemeckým značkám. A to chce Citroën vrátiť. Linda Jacksonová, predsedníčka predstavenstva automobilky Citroën, oznámila plány na veľkolepý návrat. V rámci neho sa Citroën už v blízkej budúcnosti sústredí na väčšiu technickú, technologickú aj dizajnérsku výnimočnosť. A jedným z nových prvkov majú byť práve nadpriemerne veľké kolesá.

Model XM na seba strhával pozornosť aj hladkými plochami na vtedajšiu dobu veľkých kolies.

Predzvesťou obrích kolies Citroënu je aj nedávno predstavená štúdia Citroën 19 19 Concept, hoci takto extrémne to podľa Jacksonovej, samozrejme, nebude. Na nové výzvy automobilky sa budú musieť pripraviť aj pneumatikári, ako však ukazuje príklad Renaultu a jeho modelu Scénic s netypickými rozmermi veľkých pneumatík, nemal by to byť žiadny problém. Otázne je, s čím všetkým okrem veľkých kolies sa chce Citroën ešte pochváliť. Nechajme sa prekvapiť, prvé zmeny údajne prídu už čoskoro.