Po ukončení výroby typu C6 v roku 2012 značka opustila vyššiu strednú triedu bez nástupcu, i keď predtým tam s modelmi XM alebo CX mali stále niečo v ponuke. Nečudo však, z C6 za 7 rokov produkcie predali len niečo cez 23-tisíc kusov, čo je ozaj žalostne málo. Pritom automobilka počítala s kapacitou 20 000 kusov ročne!

Citroen mal jednu nezameniteľnú výhodu, jeho hydropneumatické pruženie bolo totiž unikátom.

Podľa konceptu C-Experience môžeme tušiť tvary novinky.

Citroen opustil aj strednú triedu s typom C5. Zostala tam len náhrada v podobe DS5. Výkonná riaditeľka Linda Jacksonová tvrdí, že značka sa do triedy konkurencie typov Audi A6, BMW 5, Mercedes E, alebo Jaguar XF vráti bez použitia dreva, chrómu a kože! Čo si pod tým máme predstaviť, to nekonkretizovala.

Dvere otvárajúce sa proti smeru jazdy však na reálnom modeli neočakávame.

Novinka by tak mala uzrieť svetlo sveta v roku 2021, pritom od roku 2023 plánujú vyrábať až 80 % modelov s čiastočnou elektrifikáciou. Nový model by mal nadviazať na koncept C-Experience, ktorý predstavili minulý rok na autosalóne v Paríži. Tak uvidíme, s čím nás Citroen prekvapí. Škoda však, že hydropneumatické pruženie už nedostane. Otázkou tiež zostáva, či nástupca pôjde v stopách C6-ky, ktorá príliš úspešná nebola, alebo sa vydá cestou modelu C5, ktorý bol predsa o niečo úspešnejší.