Mesačná návštevnosť z mobilov v krajinách Vyšehradskej štvorky sa spolu blíži k hranici dva a pol milióna. Na Slovensku, v Českej republike a Maďarsku vzrástla za rok približne o 50 percent, v Poľsku dokonca takmer o 140 percent.   

Čoraz viac spotrebiteľov vyhľadáva a porovnáva tovar na najrozličnejších stránkach. Výnimkou nie je ani sledovanie ponuky jazdených áut. Spoločnosť AAA AUTO začala s rozvojom online obchodovania už v roku 1998, kedy spustila prvú webovú prezentáciu. Neskôr spustili webové prezentácie pre všetky krajiny, v ktorých pôsobia. Stránky AAA AUTO prešli neskôr komplexným redizajnom s dôrazom na celkové zjednodušenie online výberu vozidiel a vytváranie nových nástrojov, ktoré vyhľadávanie výrazne uľahčujú a robia ho komfortnejším.
 
„V dnešnej dobe patrí webová prezentácia k strategickým nástrojom každej spoločnosti. S príchodom smartfónov sme sa zamerali aj na previazanosť hlavného webu s mobilnou verziou. Ide o službu pre našich zákazníkov, ktorí sa vďaka tomu môžu rýchlejšie a pohodlnejšie zorientovať v ponuke. Väčšina ľudí si takto vyberie svoje auto a potom to buď konzultujú s operátormi kontaktného centra spoločnosti alebo rovno navštívia najbližšiu pobočku.“ vysvetľuje generálna riaditeľka siete autocentier AAA AUTO Karolína Topolová.

V posledných rokoch výrazne pribúda počet zákazníkov AAA AUTO, ktorí si vyhľadávajú jazdenky z mobilných zariadení. Najviac mesačných návštev bolo v Českej republike (1 240 597), potom nasleduje Slovensko (761 070), tretie je Poľsko (386 081), ktoré už predbehlo v tomto ukazovateli Maďarsko (334 940). Práve v Poľsku návštevnosť vzrástla najviac zo všetkých spomínaných krajín, pričom medziročne predstavuje tento nárast až 136 %. V Českej republike a v Maďarsku sa rast pohybuje zhodne na úrovni 54 %, na Slovensku je to nárast o 46 %.  

Návštevnosť stránok AAA AUTO v jednotlivých krajinách 

November

2017

2018

Nárast

Česká republika

801 850

1 240 597

54,72 %

Slovensko

520 725

761 070

46,16 %

Poľsko

163 509

386 081

136,12 %

Maďarsko

217 124

334 940

54,26 %

Moderné mobilné aplikácie AAA AUTO pre múdre telefóny ponúkajú najväčší výber ojazdených vozidiel v strednej Európe. Aplikácie, rovnako ako web ponúkajú okrem sprievodcu aj funkciu Garáž, kam si zákazník môže virtuálne "zaparkovať" vybrané automobily a kedykoľvek sa k nim vrátiť. „Internetové stránky sú naším veľmi dôležitým predajným nástrojom. Zvyšuje sa aj podiel zákazníkov, ktorí si automobil cez internet nielen vyberú, ale rovno aj kúpia, väčšinou sa jedná o predaje stálym odberateľom,“ dopĺňa Karolína Topolová.

Na Slovensku, ako aj v susednej Českej republike sú v múdrych telefónoch dlhodobo najvyhľadávanejšími jazdenkami Škodovky pred Volkswagenmi. V Maďarsku sú to zase autá značiek Opel a taktiež Volkswagen, ktoré si tento rok vymenili prvú a druhú pozíciu z vlaňajška. Aj v Poľsku sú najvyhľadávanejšími jazdenkami modely od Opla, no na druhom mieste sú tu autá značky Suzuki.

  TOP 10 mobilom najvyhľadávanejších značiek jazdeniek v jednotlivých krajinách

 

Česká republika

 

 

Slovensko

 

 

2017

2018

 

 

2017

2018

 

1

Škoda

Škoda

 

1

Škoda

Škoda

 

2

Volkswagen

Volkswagen

 

2

Volkswagen

Volkswagen

 

3

Ford

Ford

 

3

Audi

Audi

 

4

BMW

Hyundai

 

4

BMW

BMW

 

5

Hyundai

Audi

 

5

Ford

Kia

 

6

Audi

BMW

 

6

Kia

Ford

 

7

Mercedes

Mercedes

 

7

Peugeot

Hyundai

 

8

Renault

Kia

 

8

Mercedes

Opel

 

9

Peugeot

Peugeot

 

9

Renault

Renault

 

10

Opel

Renault

 

10

Hyundai

Peugeot

 

 

Poľsko

 

 

Maďarsko

 

2017

2018

 

 

2017

2018

1

Opel

Opel

 

1

Volkswagen

Opel

2

Volkswagen

Suzuki

 

2

Opel

Volkswagen

3

Ford

Volkswagen

 

3

Ford

Ford

4

Suzuki

Ford

 

4

Toyota

Škoda

5

BMW

Audi

 

5

Škoda

Audi

6

Škoda

BMW

 

6

BMW

Toyota

7

Audi

Škoda

 

7

Kia

Renault

8

Mercedes

Mercedes

 

8

Nissan

Kia

9

Renault

Toyota

 

9

Audi

Hyundai

10

Toyota

Renault

 

10

Renault

Nissan