Nie je to profesionálne riešenie, ale učiť sa a skúšať treba. Výsledok je viac než dobrý.

Popravde to celé začalo tak, že kamoš, Hoffy, už niekoľko rokov kántri Hondu Civic 7g. Už pri kúpe bol na kapote škaredý fľak, ktorý prešiel takmer do základu. Poslednou kvapkou bolo umývanie wapkou, kedy farba aj s lakom doslova a do písmena utekali z kapoty Hondy ako kapitán z Costa Concordia.

Myšlienka bola jasná. Zamaskovať škaredý fľak na kapote. Povedali sme si, že keď sa to nepodarí, pôjde na kapotu fólia...

Čo sme použili? 

Tekutý tmel - koba v spreji;

Farba v spreji - odtieň namiešaný podľa vzorkovníka a kódu;

Číry lak v spreji;

Brúsne papiere rôznej zrnitosti;

Technický benzín na odmastenie;

Antistatické utierky;

Lepiace pásky;

Krycia fólia;

Leštička + 3 kotúče s rôznou tvrdosťou;

3M brúsne pasty - modrá, žltá, zelená.

Niektoré veci kúpite v Autokelly, pre iné, špeciálne, budete musieť zabehnúť do špecializovaných predajní zameraných na autolaky.

Taká škaredá chrasta kazila tvár staršej Hondy. 

Ako sme postupovali?

Keď sa na to pozriem spätne, viem, že sme nepostupovali úplne správne. Ale človek sa nejako naučiť musí. A asi najlepšie na vlastných chybách. Celá myšlienka bola taká, že danú "chrastu" sme chceli skryť len cez tzv. prístrek. Nechceli sme striekať celú kapotu, ale spraviť len plynulý prechod.

Ako prvé sme celú kapotu umyli. Následne som vzal do ruky brúsny papier (600vku) a problémové miesto poriadne obrúsil, aby sa oslabená farba odlúpla a nová poriadne držala.   

Inkriminované miesto sme poriadne prebrúsili. Vodným brúsnym papierom o zrnitosti 600.

Po dokončení brúsenia som miesto umyl a olepil krycou páskou. Následne som problematické miesto olepil krycou páskou, a okolo priložil kryciu fóliu alebo reklamné noviny, aby farba a lak neboli po celom aute. 

Zabalená Honda pripravená na striekanie

A práve v tomto kroku sa z môjho aktuálneho pohľadu stala najväčšia chyba. Do takto vymedzeného priestoru som po odmastení technickým benzínom a antistatickou utierkou nastriekal v niekoľkých vrstvách tekutý tmel - kobu. Tento priestor som mal spraviť väčší a kobu nestriekať po rámoch pásky, ale takpovediac "dostratena". 

Nastriekaná koba presne v miestach olepených páskou

Na auto šlo niekoľko vrstiev. Dokonca sa párkrát tmel brúsil (1000kou papierom) a striekal na novo, až dovtedy, kým som nebol s výsledkom spokojný. Finálnu vrstvu tmelu som dobrúsil papierom o zrnitosti 2000, aby vo výsledku nebolo vidno ryhy po papieri. Aspoň na oko a prejdením prstami. 

Finálne brúsenie koby a zarovnanie hrán po páske. 

Keď už bolo všetko absolútne hladké, aspoň na pohľad, prebehol som spomínané miesto technickým benzínom ešte raz. Hranice striekaného miesta som si už poposúval a začal pomaly striekať farbu. Pri prvej vrstve sme boli všetci poriadne na vážkach. Výsledok totiž veľmi presvedčivý nebol.

1. vrstva farby 

Druhá vrstva farby už na tom bola podstatne lepšie. Spolu som ich naniesol 5. Každú v rozmedzí zhruba 4 - 5 minút. Potom už ostávalo len čakať na striekanie laku. Počkali sme zhruba 15 minút. 

2. vrstva farby  

Prvá vrstva laku tiež veľmi presvedčivo nevyzerala. Dokonca som mal aj obavy, či to vôbec bude v samotnom výsledku lesklé...

Vrstiev laku bolo tiež zhruba 5 - 6. Presne si už nepamätám. Rozstupy medzi vrstvami som však znížil o minútu, keďže bolo vonku poriadne teplo. Posledná vrstva laku šla už pomaly za tmy. Potom už auto ostalo stáť až do rána. Nedalo mi to a v noci som sa musel k autu vrátiť a výsledok práce priebežne skontrolovať. 

Posledná vrstva laku

Nočná kontrola. Nevyzeralo to až tak strašne. 

Hoffy si prišiel po auto hneď ráno. Prvý deň ho nechal stáť v pokoji. Potom mu hneď naložil 500-kilometrovým výletom. Čakali sme, či to farba prežije. Čuduj sa svete, prežila. Po týždni chalan zavítal opäť na návštevu. Bolo totiž okrem iného treba vyleštiť kapotu. 

Samozrejme som ho pred leštením vyhnal auto poriadne umyť. Pred brúsením som kapotu ešte zlial s vodou, aby sa do brúsneho papiera nechytil prach. Striekané miesto, kde bola veľká krupica (pomarančová kôra), som prebehol papierom o zrnitosti 1500 za mokra, rovnako aj spoje medzi starým a novým lakom. Potom prišiel na rad papier o zrnitosti 2000 a postup sa opakoval.  

Ručné brúsenie pred leštením pod vodou

Po mokrom brúsení prišlo na rad leštenie. Najprv inkriminované miesto, potom celá kapota. Samozrejme, 3 pasty a 3 rôzne kotúče. A takýto bol výsledok. Na fotkách to vyzerá veľmi dobre. Voľným okom to má však nedostatky. Aké? Pod určitým uhlom z blízka vidno spomínaný trojuholník od koby. Tak isto sa mi nepodarilo dokonale zaleštiť prechod medzi starým a novým lakom a tiež ho je trochu vidno. Domnievam sa, že bude potrebovať ešte nejaký čas na poriadne vytvrdnutie. 

Kompletne preleštená predná kapota

Áno, od dokonalosti to má ďaleko. Rovnako ani postup nebol asi technologicky správny. Rád si ale do budúcna nechám poradiť od odborníkov. Ani sa nečudujem, že veľa lakýrnikov nechce striekať diely do prístreku. Je to podstatne viac piplavá robota, ako striekanie celého dielu. 

A z iného pohľadu

Držíme sa hesla: Kdo se hraje, nezlobí....:)