Automobilka Dacia hodlá v najbližšom období do vývoja aj výroby investovať viac ako 100 mil. eur, bokom však neostáva ani rumunská vláda, ktorá fabrike prisľúbila celých 25 mil. eur. Pre Rumunsko je totiž automobilka Dacia nielen obrovským zamestnávateľom, ale aj otázkou prestíže. Jej autá robia Rumunsku po celom svete dobré meno, z čoho pochopiteľne neťaží len automobilka, ale aj rumunský štát. Spolu s investíciami má prísť aj navýšenie ročnej výrobnej kapacity o ďalších 50 000 kusov, od septembra 2020 by tak malo z výrobných pásov Dacie ročne schádzať  celkovo až 400 000 áut. Nejde však len o počet áut, Dacia hodlá rozšíriť aj svoje súčasné výrobné portfólio. Tešiť sa môžeme na ďalšie SUV s logom Dacie.

zdroj: Dacia

Generálny riaditeľ Dacie a spoločnosti Renault Group, Christophe Dridi, vyhlásil, že prišiel správny čas na „súrodenca“ pre aktuálnu Daciu Duster. Trh prahne po SUV a crossoveroch, takže voľba typu karosérie nového auta je jasná. Duster sa navyše na svetových trhoch výborne uchytil a urobil Dacii výborné meno. Nový crossover s logom Dacie tak má cestu na svetové trhy vydláždenú. Presný termín uvedenia novinky Dridi, pochopiteľne, tají.

zdroj: Renault Group

Príde aj pick-up

Okrem príchodu nového modelu vedenie automobilky priznalo aj vývoj nových verzií súčasného Dustera. Detaily neprezradilo, predpokladá sa však, že horúcim kandidátom na výrobu je verzia Pick-up. Mimochodom, podobná kreácia sa pod názvom Duster Oroch predstavila už pred piatimi rokmi. Tentoraz však nepôjde o individuálne úpravy malosériových výrobcov, ale o oficiálnu fabrickú záležitosť určenú pre Európu. Technické detaily nie sú známe, stále častejšie sa však hovorí aj o vývoji a testovaní čisto elektrickej verzie.

Úvahy o väčšom SUV ako Duster sa ukázali ako nereálne, klienti od Dacie údajne nečakajú konkurenta veľkých SUV, aj nový model bude preto podľa predpokladov mieriť skôr pod Duster. Gridi sa pre médiá nevyjadril ani k otázke, či nový model nebude upravenou „rumunskou“ interpretáciou crossovera Renault Arkana. Ten sa totiž momentálne v Západnej Európe vôbec nepredáva.