Škandál VW s podvádzaním pri plnení emisných limitov motorov TDI, známy ako dieselgate, len tak rýchlo neutíchne, skôr naopak. Je tiež jasné, že nezasiahol iba koncern VW, ale aj ostatných výrobcov, hoci tí sa od podobných praktík, ako použil VW dištancujú. BMW iba nedávno oficiálne poprelo, že by vo svojich autách používali podobný softvér ako VW. Reagovali tým aj na obvinenia organizácie Deutsche Umwelthilfe (DUH), ktorá sa snaží presadiť zákaz prevádzky áut s dieselovým motorom v Nemecku a obviňuje nemeckých výrobcov osobných áut, že skresľujú obsah škodlivých látok naftových motorov. Práve na tieto obvinenia reaguje aj Daimler a v oficiálnej tlačovej správe popiera všetky obvinenia z manipulácie.

"Zariadenie, ktorého funkcia nelegitímne znížila emisie behom testovania, nikdy nebola a nikdy nebude použitá v Daimleri."

Daimler vo svojom vyjadrení uvádza:

"Kategoricky odmietame obvinenia z manipulácie emisných testov v súvislosti s našimi autami. Zariadenie, ktorého funkcia nelegitímne znížila emisie behom testovania, nikdy nebola a nikdy nebude použitá v Daimleri. To platí pre dízlové aj benzínové motory. Naše motory plnia a dodržiavajú všetky legálne požiadavky."

 

Firma ďalej argumentuje:

"Nemáme žiadne informácie o meraniach, ktoré by naznačovali, že naše vozidlá nesplnili zákonom požadované štandardy. Aktívne podporujeme práce na nových testovacích metódach v rámci Európy a Nemecka, ktoré by merali emisie na základe reálnych jazdných podmienok. Blízko spolupracujeme so zodpovednými úradmi v Nemecku, Európe a v Spojených štátoch a ochotne poskytneme akékoľvek vozidlo na testy."

 

Automobilka v závere svojho vyhlásenia upozorňuje, že zvažuje právne kroky voči DUH a ich verejným obvineniam z porušovania pravidiel.

Zdroj: tlačová správa