Z celej kauzy Dieselgate sa postupne stáva fraška. VW sľubuje úpravu postihnutých motorov tak, aby plnili lokálne emisné normy. Po svete jazdí viac ako 11 miliónov vozidiel s naftovými motormi, ktoré vypúšťajú do ovzdušia nadlimitné množstvo NOx. V Európe predstavil VW riešenie už dávno. Malo ísť väčšinou len o úpravu softvéru. Prvé upravené Amaroky však naznačujú, že riešenie je zlé a v reálnej prevádzke sú emisie NOx rovnaké a spotreba paliva dokonca vyššia. Volkswagen dočasne pozastavil úpravy a my čakáme, s čím príde koncern nabudúce.

 

Servisní technici majú nahrať nový softvér a zároveň vymeniť katalyzátor. „Spolupracujeme s regulátormi a pracujeme na schválení riešenia. Viac komentovať nemôžem pretože prebieha vyšetrovanie,“ povedal hovorca Audi, Mark Clothier.

V Amerike sú však emisné normy a aj samotné testovanie prísnejšie, takže Volkswagen musí prísť s iným riešením, než v Európe. Už v novembri 2015 mal výrobca predstaviť nápravné opatrenia. No automobilka a úrady termín neustále predlžujú, až to znie ako sľuby o dostavbe D1 medzi BA a KE. Pre dvojlitrové motory TDI, ktoré prekračovali normu NOx až 40-násobne, nenašiel zatiaľ vyhovujúce riešenie. Najpravdepodobnejším scenárom je dnes odkúpenie vozidiel od zákazníkov a ich kompenzácia. V prípade šesťvalca 3,0 TDI, ktorý prekračoval normu NOx „len“ deväťnásobne, má byť riešenie úplne iné. Úrady a VW údajne takmer dospeli k dohode, že automobily VW, Audi a Porsche vybavené týmto motorom pôjdu na zvolávaciu akciu. Servisní technici majú nahrať nový softvér a zároveň vymeniť katalyzátor. „Spolupracujeme s regulátormi a pracujeme na schválení riešenia. Viac komentovať nemôžem pretože prebieha vyšetrovanie,“ povedal hovorca Audi, Mark Clothier.


Pri pohľade na počet postihnutých áut s motorom 3,0 TDI, ktorých je 85 tisíc a cenu opravy, ktorá bude minimálne v stovkách dolárov, to nebude lacné. Aj keď pre koncern ide o lacnejšiu alternatívu ako prípadný výkup drahých vozidiel.


Zdroj: autoblog

DIESELGATE: VW ZASTAVIL ÚPRAVY MOTOROV, ZVYŠOVALI SPOTREBU

DIESELGATE: VW ZASTAVIL ÚPRAVY MOTOROV, ...

Volkswagen predstavil súbor technických riešení pre zníženie emisií pre dieselové motory ešte minulý rok v novembri.  ...

21. 04. 2016
KLAMLIVÝ SOFTVÉR MAL VW/AUDI UŽ V ROKU 1999. POUŽILI HO AŽ PO 7 ROKOCH

KLAMLIVÝ SOFTVÉR MAL VW/AUDI UŽ V ROKU ...

Aféru dieselgate odštartoval klamlivý softvér, vďaka ktorému ním vybavené autá VW group (teda autá značiek Audi, ...

20. 04. 2016