Audi tvrdí, že motor V6 používa tri programy a jeden z nich je pravdepodobne nelegálny. Zároveň dodáva, že auto nedokáže rozlíšiť, či je v reálnej premávke alebo v laboratóriu. Ak hovoria Nemci pravdu, potom majú v aute softvér, ktorý by mohol klamať, ale v skutočnosti neklame.

Naftový šesťvalec ponúkal VW Group v modeloch Porsche, Volkswagen a Audi. V USA sa problém týka cca 13 000 modelov Cayenne. Spolu ide približne o 85 000 vozidiel v zámorí. Značky VW Group priznali, že softvér, ktorý manipuluje s výsledkami testov, môže byť aj v motoroch 3,0 TDI. Zatiaľ nie je jasné, či ide výhradne o motory Euro V.


Porsche tento mesiac zastavilo predaj modelov Porsche Cayenne s dieselovými motormi. Až štvrtina produkcie naftových modelov Porsche mierila v minulosti do USA. Zatiaľ je predčasné hovoriť, akým spôsobom a či vôbec bude Porsche odškodňovať zákazníkov.

VW klamal

Predstavitelia skupiny VW Group v minulosti tvrdili, že nelegálny softvér používajú len v 2,0 litrových motoroch. Neskôr potvrdili výskyt aj v menších agregátoch 1,6 TDI a 1,2 TDI. Audi tvrdí, že motor V6 používa tri programy a jeden z nich je pravdepodobne nelegálny. Zároveň dodáva, že auto nedokáže rozlíšiť, či je v reálnej premávke alebo v laboratóriu. Ak hovoria Nemci pravdu, potom majú v aute softvér, ktorý by mohol klamať, ale v skutočnosti neklame. Na tom predsa nie je nič zlé. V prípade menších motorov bol však softvér „funkčný“ a v laboratórnych testoch znižoval výrazne emisie NOx.


Nechcem obhajovať (a ani neobhajujem) VW Group za škandál Dieselgate, ale v prípade motora 3,0 TDI nevidím veľký problém. Podľa informácií je v aute nečinný softvér, ktorý by mohol klamať, ale neklame. Prešetrenie skutočností nechajme na vyšetrovateľov.


Čo si o tom myslíte vy?


Zdroj: sme