Odborníci z KBA testovali po prevalení kauzy Dieselgate 60 naftových vozidiel. Z testov vyplýva, že aj autá iných výrobcov ukazujú nezrovnalosti vo výsledkoch, všetky však spĺňajú povolené limity.

Odborníci z KBA testovali po prevalení kauzy Dieselgate 60 naftových vozidiel. Z manipulácií boli podozrivé aj iné značky. Jednoznačne podvádzal len koncern Volkswagen. Z testov vyplýva, že aj autá iných výrobcov ukazujú nezrovnalosti vo výsledkoch, všetky však spĺňajú povolené limity. Kompletné výsledky testov zverejní KBA neskôr v apríli.


Kauza Dieselgate odštartovala v septembri 2015 a koncern VW Group sa neskôr oficiálne priznal, že používal nelegálny softvér, ktorý umožňoval podvádzať pri emisných testoch. Pri meraní v laboratóriu auto vykazovalo nízke hodnoty emisií NOx, no v reálnej premávke potom prekračovalo povolené hodnoty až 40-násobne. Kvôli veľkému podvodu rezignoval aj šéf koncernu, Martin Winterkorn. Spoločnosť tvrdí dodnes, že za podvodmi je len úzka skupina inžinierov a vedenie nemalo o týchto praktikách vedieť. Niektoré zdroje ale naznačujú opak. Nelegálny softvér má nainštalovaný až 11 miliónov automobilov značiek Volkswagen, Audi, Škoda, Seat a Porsche.

Na VW sa to valí z každej strany

Aj siedmy mesiac po prevalení škandálu si vo Wolfsburgu nemôžu oddýchnuť. V Nemecku žalujú koncern akcionári a požadujú odškodnenie za straty spôsobené prepadom hodnoty akcií. V USA žalujú automobilku okrem úradov aj majitelia áut a samotní díleri značky. Volkswagenu hrozia pokuty v radoch desiatok miliárd eur. Automobilka by zároveň mala opraviť existujúce vozidlá a znížiť produkované emisie na požadovanú úroveň. Kým v Európe „prešlo“ automobilke lacné riešenie v podobe preinštalovania softvéru a výmene nasávania, v USA to také jednoduché nie je.


Zdroj: torquenews