Nemci dokážu softvérovo opraviť cca 63 000 vozidiel s rokom výroby 2013 - 2016.

Volkswagen, Audi a Porsche však nedokáže opraviť úplne všetky motory 3,0 TDI. Zasiahnutých motorov s nelegálnym softvérom je približne 83 000. Týka sa to typov VW Touareg, Audi A6, A7, A8, Q5, Q7 a Porsche Cayenne.


Volkswagen sa chcel vyhnúť výkupu vozidiel, pretože väčšinou ide o prémiové autá s vysokou zostatkovou hodnotou. A z veľkej časti sa im to aj podarilo. Nemci dokážu softvérovo opraviť cca 63 000 vozidiel s rokom výroby 2013 - 2016. Pôvodné informácie, ktoré počítali s novým katalyzátorom, zodpovední nepotvrdili. Autám dajú pravdepodobne len nový softvér, rovnako ako v Európe.


Zvyšných 20 000 postihnutých vozidiel z rokov 2009 – 2012 s najväčšou pravdepodobnosťou vykúpia, pokiaľ nenájdu medzičasom riešenie aj pre tieto motory. Výkup áut by mal prebiehať za rovnakých podmienok ako v prípade vozidiel s motorom 2,0 TDI. Volkswagen musí auto odkúpiť za trhovú cenu zo septembra 2015, teda z doby, keď škandál vypukol. Zároveň musí majiteľom zaplatiť aj odškodné za spôsobené problémy. Zatiaľ nie je známe, aký osud čaká vykúpené autá.


Nemecký koncern musí zaplatiť aj pokutu vo výške 225 miliónov dolárov za škody spôsobené špinavými naftovými motormi 3,0 TDI. V prípade motorov 2,0 TDI platil až 2,7 miliardy $. Ďalšie 2 miliardy musí investovať do „zelených projektov“, akými sú napríklad výstavba nabíjačiek. Volkswagen súhlasil, že v Kalifornii investuje 25 miliónov $ do podpory používania „bez-emisných“ vozidiel. Koncern zároveň sľúbil, že do roku 2020 pridá do ponuky aspoň tri elektrické vozidlá, vrátane SUV. Následne musí v Kalifornii predávať aspoň 5000 elektromobilov ročne.


Zdroj: carscoops