Nie vážení, toto nie je nová fabrická edícia nádherného Ferrari F12berlinetta, ale dielo nemeckého úpravcu DMC Germany, ktorý si skutočne dokáže poradiť aj s takýmto drahým a vzácnym automobilovým kúskom. Opakujem to vždy a často, ale púšťať sa do úprav exotiky, akou toto auto nepochybne je, chce len viac než len poriadnu odvahu. Predovšetkým, a to mi dáte určite za pravdu, je to cit, s ktorým treba pristupovať k úprave. A ruku na srdce, úpravy luxusných športových áut končia veľmi často ako nevkusné gýče. Našťastie, dnes predstavené Ferrari F12berlinetta "SPIA" je z úplne opačnej strany - je to mimoriadne podarená úprava!

Ferrari F12berlinetta "SPIA" v podaní DMC Germany

Tuning tohto auta je naozaj len jemným doladením toho, čo v Maranelle začali. A na počudovanie dokázal tento nemecký tuner posilniť aj tak už najsilnejšie cestné Ferrari všetkých čias. 740 k (544 kW) je číslo, ktoré doslova vyráža dych. V tomto prípade sa však vďaka zlepšenej výfukovej sústave z titánu podarilo dosiahnuť až 764k! Toto nech mi niekto prezradí, ako sa dá dostať na už tak dokonalom výrobku takýto nárast? Teraz sa maximálka dostala až na hranicu takmer 350 km/h (sériovo o cca 10 km/h menej).

Ferrari F12berlinetta "SPIA" v podaní DMC Germany

A čo tak napríklad kolesá? Sériovo sú obúvané 20" disky s pneu Michelin Pilot Super Sport (255/35ZR20 a 315/35ZR20). Tu prišlo k zmene, keď pôvodné kolesá nahradili o palec mohutnejšie kované trojdielne: 9,5 x 21" a 12x22" vzadu. Že veľa? Michelin bol nahradený značkou Pirelli a tak tu aktuálne máme gumy 255/30/21 a 335/25/22...

Ferrari F12berlinetta "SPIA" v podaní DMC Germany

Bokom nesmie ostať ani informácia o úprave podvozku, ktorý dostal nové pružiny. Tu sa taktiež natíska otázka, či borci vo Ferrari nechali nejaké rezervy aj v tomto smere. Nechce sa tomu veriť, ale zdá sa, že áno. Inak otázka pre vás, ak by ste mali takéto auto, išli by ste do aftermarket pružín miesto sériových z Maranella?

Ferrari F12berlinetta "SPIA" v podaní DMC Germany

Samostatnou kapitolou je exteriér tohto auta, ktorý má tri funkcie - šokovať svojou karbónovou krásou, zlepšiť aerodynamiku vozidla ale aj znížiť jeho hmotnosť. Všetky tieto veci sa mu daria na výbornú, veď kombinácia krvavočervenej farby a odhalených karbónových dielcov je doslova pornografická! Veľa dielov, napríklad kapota, je z karbónu, aj keď to na prvý pohľad nie je vidieť, pretože klient si môže navoliť lakovanie podľa želania. Taktiež pokračovanie bočných prahov či zadný difúzor alebo kufrové krídelko sú z tohto materiálu.

Ferrari F12berlinetta "SPIA" v podaní DMC Germany

Čerešničkou na torte sú potom už len iné zadné svetlá, alebo jemné karbónové doplnky okolo celého vozidla. Interiér je otázkou peňazí a fantázie, tu sa medze nekladú. I keď, kto by už len chcel prerábať už i tak dokonalé miesto pre živoť, aké nájdeme na palube Ferrari F12berlinetta?

Ak idete do toho, tu je link na tunera DMC, cenu vám isto radi povedia osobne... www.dmc.ag

Ferrari F12berlinetta "SPIA" v podaní DMC Germany