Po prevalení škandálu dieselgate je jasné, že VW klamal a zavádzal zákazníkov o reálnych emisiách motorov radu EA 189. Mohli by sme si myslieť, že zákazníci sa otočia koncernu chrbtom a odmietnu ďalej kupovať vozidlá. Realita je však úplne iná. Prvé čísla predajov naznačujú, že zákazníkov podvody s emisiami vôbec nezaujímajú.

 

Volkmar Denner, predseda predstavenstva Bosch, hovorí, že nezaznamenali žiadny pokles dopytu po naftových motoroch po prevalení škandálu dieselgate.

Volkmar Denner, predseda predstavenstva Bosch, hovorí, že nezaznamenali žiadny pokles dopytu po naftových motoroch po prevalení škandálu dieselgate. Spoločnosť Bosch je veľkým dodávateľom súčiastok pre naftové motory koncernu VW Group. „Najväčší dopad na predaj dieselov bude mať komunikácia VW voči verejnosti tak, aby ju presvedčili, že nafta bude naďalej znamenať vo vozidlách dobrú spotrebu a malý dopad na životné prostredie,“ dodáva Denner. Existujú špekulácie, ktoré naznačujú, že VW sa môže otočiť k elektrickým vozidlám. To je podľa nás úplne samozrejmé, ale na naftu zanevrieť tak rýchlo nemôžu, pretože samotní zákazníci (minimálne v Európe) ju požadujú. Bosch je ako dodávateľská spoločnosť tiež zapletená v emisnom škandále. Podľa vyjadrení predstaviteľov spoločnosti však za všetko môže Volkswagen. Pritom práve Bosch vyvinul systém na podvádzanie pri emisných testoch. O jeho nelegálnom využití v produkčných modeloch údajne pracovníci nevedeli a automobilku pred ním varovali.


Volkswagen stratil kvôli emisnému škandálu miliardy zo svojej pôvodnej hodnoty. Nemcom hrozia aj obrovské pokuty, sťahovanie áut z premávky a kompenzácie poškodeným majiteľom. V Kalifornii musia predstavitelia spoločnosti predstaviť riešenie pre zníženie emisií dotknutých áut do 20. novembra. Úpravy môžu mať za následok zníženie výkonu a zvýšenie spotreby pre súčasných majiteľov áut. Francúzi a Briti chcú po prevalení kauzy zrušiť podporu naftových motorov.  

 

Zdroj: autoblog