Porsche 718 Boxster 6-valec v súčasnosti neponúka. Ľahkému roadsteru vraj stačí „fúkaný“ štvorvalec. I keď, samozrejme, nie je zlý, nadšenci a "puristi" by najradšej ako pohonnú jednotku videli 6-valec, najlepšie s atmosférickým plnením. Žeby išlo Porsche proti prúdu? Možno áno, ale prečo by si to nemohlo dovoliť?

Porsche 718 Boxster a Cayman vo svojej štvrtej generácii priniesli na trh 4-valcové pohonné jednotky, čím veľa nadšencov Porsche sklamalo. Predchádzajúce tri generácie sa spoliehali výhradne na 6-valcové boxer motory.

V generácii 718 zatiaľ chýba šesťvalec. Príde s ním verzia Cayman GT4 a Boxster Spyder?

Možno sa však blýska na lepšie časy. Porsche Motorsport totiž začína pracovať na 6-valcovej verzii dokonca s atmosférickým plnením. Tým by bol vo svete tak trocha unikátom, keďže toto spojenie je už skoro vymretým druhom.

Atmosféricky plnený šesťvalec bude "nirvánou" pre uši.

Zatiaľ najvýkonnejším motorom v 718-ke je preplňovaný štvorvalcový 2,5-liter s 269 kW (365 k). Podľa webu autocar by totiž nový Cayman GT4 mal využívať 6-valcový boxer motor. Ten by mal používať aj Boxster Spyder. O akú pohonnú jednotku by malo ísť? Pravdepodobne z modelu 911 GT3 (991). Ten z objemu 4 litrov s atmosférickým plnením ponúkne 368 kW (500 k) a 460 Nm. Samozrejme, v malom roadsteri by mohol mať výkon niečo nad 294 kW (400 koní), keďže napríklad minulá generácia Caymanu GT4 mala výkon 283 kW (385 k). K tomu bude kombinovať manuálnu 6-stupňovú alebo 7-stupňovú PDK prevodovku. Akú pohonnú jednotku Porsche použije, to sa dozvieme až s príchodom Caymanu GT4 už budúci rok. Čo si o tom myslíte? Je dobré, že sa Porsche vracia aj do najmenších „športiakov“ s legendárnym plochým šesťvalcom?

 

Zdroj foto: Porsche