Dobrý deň, moje meno je Drahomír Osvald a som závislý! Závislosti menom motoršport som prepadol už ani neviem kedy, ale bolo dosť dávno. Najprv ako divák pri televíznej obrazovke, potom ako divák na pretekoch a nakoniec som si to vyskúšal na vlastnej koži. Súčasťou vývoja mojej závislosti boli samozrejme aj motoristické časopisy, hlavne zo sféry F1 a tuningu. Mal som rád magazín Autotuning, kde sa mi najviac páčilo, že redaktori opisovali domáce stroje a odporúčali autá, do ktorých sa oplatí pustiť. Ani vo sne by mi nenapadlo, že jedného dňa budem spolupracovať s niekým, koho články som ako mladý chalan hltal (áno, myslím Mariana "Maroša" Čabáka). Čas plynul a ja som sa dozvedel o amatérskych pretekoch. Prečo by som to neskúsil? Prihlásil som sa na prvý slalom, kde prišla studená sprcha. Zistil som, že neviem jazdiť. Výsledková listina mi nemilosrdne oznámila kam patrím, na posledné miesto. Mňa to ale neodradilo a postupne som k slalomu pridal aj kopce a okruhy.

Najlepší šport je motoršport!

Motoršport

Začínal som so slalomom, na ktorý dodnes nedám dopustiť. Niekto si môže myslieť, že jazdiť medzi kužeľmi je dobré akurát pre autoškolu. To však nie je pravda, na slalome sa naučil veľmi veľa. Prvý autoslalom som odjazdil v roku 2009 v Trebaticiach. Odvtedy som jazdil v seriáli AutoSlalom každý rok a po oznámení, že v roku 2014 nebude so slalomom pokračujem v novom Československom Autoslalome. K slalomu som v roku 2010 pridal amatérske kopce Tatry Donau Cup, kde som sezónu 2010 skončil nehodou. Mne sa našťastie nič nestalo, odnieslo si to len auto, ale aj tak som odjazdil len druhú polovicu nasledujúcej sezóny. V roku 2011 som si do zoznamu pripísal Time Attack na Slovakia Ringu, kde som o rok neskôr vyhral triedu sériových áut S2. Toto víťazstvo si veľmi cením, pretože mojimi súpermi boli Lotusy Elise, ktoré som dokázal zdolať na technickej trati (Slovakia Ring variant 5). Prišiel rok 2013 a sním Autoslalom, Time Attack a kopcový slalom M3M Racing Cup, kde som si vyjazdil 2. miesto v triede ST-2000. Až do tohto momentu som jazdil všetko na Mazde RX-8, v roku 2014 to už tak nie je. Na slalom stále chodím s RX-8, ale začal som so Slovenským Okruhovým Pohárom, kde je mojím autom Citroën C2 VTS.

Práca redaktora

Svoj prvý článok som napísal už dávno. Ešte na strednej škole (asi v roku 2002 alebo 2003, nepamätám si to presne) sme sa snažili vydávať školský časopis, a ja som si zobral na starosť motoršport, konkrétne F1. Lenže časopis sa úspešne dožil druhého čísla a potom prestal existovať. Potom dlho, dlho nič, až mi v auguste 2013 zazvonil telefón. Volal mi Maroš a spýtal sa ma, či by som nechcel písať pre Topspeed.sk. Skúsil som to a píšem doteraz. :)