Dacia Duster, jednoduché SUV z Rumunska. Robustné auto za cenu nákupnej tašky od iných značiek si u nás získalo mnoho priaznivcov. Väčšina zákazníkov ho volila vďaka skvelému pomeru cena/protihodnota, ktorý získal aj v našom teste. Duster na nás nikdy neútočil po dizajnovej stránke, a mnohým ľudom asi ani nevyrazil dych pri pohľade na jeho krivky.

Duster Oroch (v Južnej Amerike je Duster predávaný pod značkou Renault)

Do chvíle kým ste nevideli tento koncept! Návrh pochádza z Brazílie, ale na rozdiel od konceptu Fiatu si ho vieme predstaviť v sériovej výrobe. Koncept Orocha vychádza z klasického Dustera ale mení karosériu z SUV na štýlový pick-up. Auto si zachováva päť miest na sedenie a pridáva možnosť využitia ložnej plochy. Dizajn vozidla sa nesie v modernom štýle, keď bielu karosériu dopĺňajú oranžové detaily. Na streche nájdeme panoramatické sklo, ktoré je chránené strešnými držiakmi. Predné a zadné nárazníky sú výraznejšie než na bežnom modeli a Duster pôsobí vďaka ním mohutnejšie. Oroch má v sebe zabudované aj dve kamery, ktoré majú slúžiť na zachytenie športových aktivít (toto asi v sériovej podobe nenájdeme). Kamery je možné ovládať z vnútra vozidla pomocou veľkej obrazovky. Keď už sme v interiéri vozidla, to vyzerá vo vnútri oveľa prémiovejšie než bežný Duster.

Svieži dizajn Orocha útočí na mladú generáciu

Návrh Orocha pochádza z juhoamerického centra pre dizajn Renaultu, ktoré sídli v Sao Paule. Tento pick-up nie je len demonštráciou, toho čo by mohli vyrobiť ale pravdepodobne ho uvidíme aj vo výrobe. Pick-upi majú totiž až 75% podiel na juhoamerickom trhu s ľahkými úžitkovými vozidlami. Renault už dávnejšie ohlásil, že predstaví dva modely s otvorenou ložnou plochou pre juhoamerický trh. Tu teda nastáva otázka: Ukáže sa najkrajší Duster aj  v Európe? Ťažko povedať, trh v Južnej Amerike si taký automobil priam vyžaduje. Ročné predaje v segmente ľahkých úžitkových pick-upov sú tu na hodnotách až 900 000 kusov. V Európe taký dopyt ani zďaleka nie je, ale nič nie je isté.


Zdroj: autoblog.com