Presne 25. júla začali v španielskej Barcelone v poradí 25-te Olympijské hry. Tie boli posledným ročníkom, keď sa konali v rovnaký rok ako zimné. Seat ako domáca automobilka nemohol chýbať, a tak upravili niektoré modely pre realizačný tím. Dnes, po 25 rokoch, si niektoré pripomína. Elektrický Seat Toledo je jedným z tých zaujímavejších modelov, aj keď výrazným dojazdom nedisponuje.

Špeciálne Toledo na elektrinu prešlo len 65 km, na maratón to však stačilo.

V olympijskej dedinke pomáhali voziť účastníkov hier obzvlášť vozidlá Seat. Ako oficiálny automobil hier vybrali Seat Ibiza, ktorý preukázal kvality spomedzi 2 000 vozidiel, ktoré pomáhali účastníkom pri ich prevozoch. V tých časoch však bola Ibiza naozaj malé auto.

Špeciálna Ibiza s logami Barcelona´92.

Špeciálne Toledo bolo určené len pre výhercov medailí. Seat totiž vyrobil 25 kusov z tejto limitovanej edície a španielskym športovcom s medailou daroval 23 kusov. Edícia mala špeciálnu modrú farbu a niektoré špecifické prvky výbavy, ako napríklad prenosný telefón v lakťovej opierke alebo drevené časti volantu a radiacej páky.

Seat Toledo Podium malo aj drevený volant.

Elektrické Toledo

Organizátori tiež požiadali značku o špecifický model, ktorý by sprevádzal športovcov počas nosenia Olympijskej pochodne a maratónu. Výsledkom bolo elektrické Toledo. To malo v prednej maske nabíjačku, akumulátory vážili 500 kg a dojazd na elektrinu bol 65 km. Ešteže má maratón dĺžku len niečo nad 42 km. :)

Španielski výhercovia si mohli užívať v špeciálnom Tolede aj autotelefón.

Historická zbierka obsahuje v súčasnosti zachovanú olympijskú Ibizu, elektrické Toledo a 2 modré Toledá Podium určené pre španielskych víťazov. Možno na niektorých budúcich Olympijských hrách usporiadaných v Španielsku uvidíme tiež ďalšie špeciálne edície od Seatu. To je však zatiaľ vo hviezdach.

Elektrické Toledo neohúrilo dojazdom, na maratón to však stačilo.