Niektorí naši čitatelia si myslia, že nemám rád elektromobily len preto, lebo mojou jedinou dennou náplňou je prijímať peniaze od ropných spoločností a automobiliek, ktoré elektromobily nevyrábajú. To však nie je pravda. V podstate proti týmto autám nič nemám. Vadí mi ich spôsob presadzovania. Napriek masívnej podpore sa týmto vozidlám celosvetovo nedarí. Niektoré automobilky ako napríklad Mitsubishi sa vyjadrili, že autá s elektrickými motormi vyrábajú len pre vlády. Jediným, kto podľa môjho názoru môže preraziť, je BMW i3. Automobilka na tento elektromobil už prijala viac ako 10 tisíc objednávok.

Dali by ste za toto auto podľa cenníka viac ako 23 tisíc eur?

Pekný príklad, ako sú tieto vozidlá nepraktické, dáva VW. Samotný nemecký výrobca nepriamo priznáva, že jeho typ e-up! má svoje nedostatky. Elektromobil zvládne na jedno nabitie prejsť 160 km. Ide približne o priemerný dojazd dnes predávaných elektromobilov. Dajme tomu, že do mesta to drvivej väčšine ľudí postačí.

 

Automobilka však v Nemecku dá každému majiteľovi modelu e-up! možnosť požičať si vozidlo so spaľovacím motorom na 30 dní v roku. Ľudia by to mali využívať najmä v prípadoch, keď potrebujú ísť na dlhšiu cestu, alebo preniesť väčší náklad. Nezáleží na tom či si zákazník požičia auto na 30 dní vkuse, alebo si ho bude požičiavať po jednom dni. Podmienkou je, že si ho musí rezervovať dopredu. Túto službu bude zabezpečovať autopožičovňa Euro Mobil, ktorá má s VW zmluvu.

 

VW ako kompenzáciu za vysokú cenu a nízky dojazd ponúka požičanie iného auta so spaľovacím motorom. Prečo by som si teda nemal kúpiť obyčajné auto, ušetriť a jazdiť bez obmedzení dojazdu?

Spolu s BMW i3 má potenciál aj Tesla Model S. Ostatné elektromobily sú tu len preto, aby boli.

Obyčajný up! so spaľovacím motorom na Slovensku stojí od 7 990 do 11 520 eur. Elektrický e-up! 23 420 eur. Rozdiel v cene je teda minimálne 11 900 eur, teda jeden up! alebo jedno Polo, s ktorými navyše môžeme jazdiť viac a ďalej.

 

Vynechajme fakt, že elektrická energia, ktorou sa nabíjajú akumulátory elektromobilov aj tak vo väčšine prípadov pochádza z tepelných elektrární. Rovnako, že výroba batérií nie je práve ekologická, ich nabíjanie trvá večnosť a životnosť je nízka. Sú elektromobily budúcnosť osobnej dopravy? Ak neprídu akumulátory s vyššími kapacitami, vyššou životnosťou a nižšou cenou, tak podľa mňa elektromobily ostanú len módny doplnok.

 

Zdroj: iol.ca.za

Prečítajte si aj:  Volskwagen zverejnil cenu malého E-up! Útopia elektromobilov pokračuje