Vodík ako palivo budúcnosti sa zatiaľ kvôli drahej a nedostupnej infraštruktúre javí ako sci-fi bez šance na sériovú budúcnosť. Časť automobiliek a vedeckej obce to však vidí inak. Vodíku nahráva aj skutočnosť, že sa neustále pracuje na obnoviteľných spôsoboch jeho výroby.

BMW sa už pochválilo vodíkovým BMW X5. Konštruktéri však chcú vodíkom v budúcnosti poháňať všetky veľké modely náročné na rýchlosť načerpania energie.

Aj za 10-násobnú cenu

Nie je žiadnym tajomstvom, že vývoj a výroba vodíkových pohonov je veľmi náročným procesom. Z hľadiska peňazí, vedeckých kapacít aj dostupnosti technológií. Venovať sa tejto perspektívnej technológii sa tak zatiaľ môžu len dobre situované automobilky, často dokonca len v spojení s ďalším technologickým gigantom. BMW preto spojilo sily s Toyotou, čo by už samo o sebe malo byť znakom seriózneho prístupu k vodíkovému pohonu. Klaus Fröhlich, šéf vývoja v BMW však rovno priznáva, že výroba vodíkového pohonu je dnes desaťnásobne drahšia, ako pri batériovom pohone. Jeho ďalší vývoj však znamená predpoklad, že do roku 2025 sa náklady na výrobu elektrického a vodíkového pohonu takmer vyrovnajú. Práve v horizonte piatich rokov totiž pošle BMW na trh tretiu generáciu vodíkového pohonu, ktorá už bude súčasťou spomínaného vodíkového BMW X6.

Výroba vodíkového a batériového pohonu bude v blízkej budúcnosti údajne rovnako drahá.  

Technické detaily vodíkového pohonu tretej generácie BMW aj Toyota stále taja, jeho príchod na trh je však údajne hotová vec. Fröhlich zároveň potvrdil, že vodíkom chcú v budúcnosti poháňať sériové BMW X5, X6 aj X7. Práve vodík by mal fabrike pomôcť v plnení flotilových emisií pri veľkých modeloch s potrebou veľkého dojazdu a rýchleho opätovného „načerpania“ energie.