Používať o 20 rokov auto, ktoré musíte šoférovať, bude akoby ste dnes cestovali na koni. Takto vidí budúcnosť CEO spoločností Tesla Motors a SpaceX Elon Musk.

Podľa Elona Muska sa väčšina z nás mylne domnieva, že najväčším priekopníkom v oblasti elektrického a solárneho pohonu sú USA. Pravda je taká, že najprísnejším presadzovateľom eko áut je vláda Číny. Tá dáva do obnoviteľných zdrojov veľké investície a rok čo rok vyvíja väčší tlak na výrobcov áut, aby zvyšovali podiel produkcie elektrombilov. Kvóty však zatiaľ nemajú šancu spĺňať, preto koalícia automobilových výrobcov Číny prosí vládu o ich zmiernenie.

Autonómne auto

Na vývoji autonómneho auta pracuje mnoho spoločností. Aj Google. 

O 10 rokov by mohlo mať každé nové auto autonómny režim

Približne o 10 rokov budú polovicu produkcie áut na svete predstavovať elektromobily, pričom väčšina (ak nie rovno všetky), budú schopné autonómnej jazdy. Netreba zabúdať na to, že stále budú na cestách v prevahe autá so spaľovacím motorom a potrvá minimálne ďalších 5 až 10 rokov, kým sa karta obráti. No o 20 rokov by sme, podľa Elona Muska, nemali mať v autách ani len volant a jazda neautonómnym autom bude rovnako nepredstaviteľná, akoby ste mali dnes cestovať na koni. Stále však visí vo vzduchu množstvo otázok a bezpečnostných rizík autonómnych áut. Je pravdou, že nekoncentrácia vodiča a únava za volantom z portfólia príčin dopravných nehôd vymiznú. Autonómne auto bude tiež naprogramované jazdiť podľa predpisov. FBI sa však už dnes zaoberá možnosťou preprogramovania auta a následného použitia na protiprávnu činnosť, napríklad terorizmus. Autonómne auto môže zároveň samo priviezť na miesto určenia nielen pasažierov, ale aj výbušninu. Tieto a mnohé ďalšie faktory zatiaľ nevieme eliminovať.