Testy simulujú najčastejšie druhy nehôd. Čelný náraz dvoch vozidiel, bočný náraz do automobilu, alebo stĺpu a stret s chodcom. 

Euro NCAP prispieva k snahe výrobcov o zvýšenie pasívnej aj aktívnej bezpečnosti. Aj vďaka nej sú európske cesty jedny z najbezpečnejších na svete. Bezpečnosť áut v priebehu 20 rokov rástla obrovským tempom. Štandardom sa stalo množstvo bezpečnostných systémov, ako airbagy, či systém jazdnej stability. V súčasnosti sa pokrok mierne spomaľuje. Kvality áut sa vyrovnávajú a určiť najlepších je čím ďalej ťažšie. Aj preto v nasledujúcich rokoch Euro NCAP plánuje rozšíriť sledované parametre a sprísniť kritériá hodnotenia. Autá budú naháňať body vyspelosťou aktívnych bezpečnostných prvkov na palube. Očakáva sa, že ďalšie tisíce životov uchráni kvalitný systém autonómnej jazdy. 

Na videu môžete vidieť, ako veľmi sa bezpečnosť áut za 20 rokov pohla vpred. Pri čelnom náraze Roveru 100 v rýchlosti 64 km/h by jeho vodič skončil s ťažkými poraneniami. Nová Honda Jazz v rovnakej situácii chráni posádku na úplne inej úrovni. „Nech ste v Roveri 100 sedeli kdekoľvek, bolo to nebezpečné. Po náraze vo vyššej rýchlosti by vodič určite neodkráčal po vlastných nohách. V prípade Hondy Jazz by mal nanajvýš pár modrín,“ hovorí Matthew Avery, zástupca Euro NCAP.

Zdroj: EuroNCAP, autoevolution