Range Rover Evoque Convertible ju konečne tu. Automobilka o ňom hovorila už pár rokov a nejaký čas sme definitívne vedeli, že príde. Odštartuje však novú vlnu SUV kabrioletov? Nie, že by boli terénne autá bez strechy nejakou novinkou. Pri starých off-roadoch, ako Land Rover Defender, či Jeep Wrangler to bolo bežné. No v kategórii luxusných SUV je Evoque priekopníkom. O niečo podobné sa síce pokúšal aj Nissan Murano CrossCabriolet, no bez veľkého úspechu.

Evoque zhodí strechu za 18 s. Aj potom odvezie štyroch dospelých,  251 litrov batožiny a prebrodí 0,5 m hlbokú rieku.

Angličania uviedli Evoque na trh v roku 2010. Od začiatku sa stal trhákom značky a už stihol prejsť modernizáciou. Dodnes je najpredávanejším typom Range Roveru s takmer pol miliónom kusov. Automobilka sa preto rozhodla využiť jeho úspech a posunúť dynamický dizajn ešte ďalej. Evoque prišiel o strechu. Napriek tomu má stále ponúknuť priestor pre 4 dospelých a batožinu. Gerry McGovern, šéfdizajnér Land Roveru, novinku definoval ako kabriolet na všetky ročné obdobia. Samotná strecha je textilná a dokáže sa zložiť za 18 s. Naspäť jej to trvá o 3 s dlhšie, teda 21 s a veľkou výhodou je, že s ňou môže vodič manipulovať aj počas jazdy. Konkrétne do rýchlosti 48 km/h (30 mph). Zaujímavosťou je, že strecha Evoque je najdlhšia a najširšia textilná strecha momentálne montovaná na sériové auto. Mechanizmus skladania váži 68 kg a strecha má svoje miesto za sedadlami, nad batožinovým priestorom. Mimochodom, na batožinu zostalo 251 litrov a dokonca ani lyže nemusíte prevážať za sedadlami s otvorenou strechou.

Evoque si aj bez strechy zachoval terénne schopnosti. Pri jazde mimo cesty vodičovi okrem pohonu oboch náprav pomáhajú aj systémy Terrain Response, Wade Sensing a All-Terrain Progress Control. Terrain Response umožňuje vodičovi zvoliť si vhodný režim pre daný povrch, alebo to zaňho urobí automaticky. Systém zmení napríklad odozvu motora, či správanie prevodovky a nastavenie diferenciálov. Vodič má okrem bežnej jazdy na výber režimy sneh, blato a piesok. Evoque však nestratil ani schopnosť brodiť sa až do hĺbky 0,5 m. Systém Wade Sensing pritom pomáha vodičovi, aby auto neutopil. Pomocou radaru totiž sleduje hĺbku vody okolo auta. Tretí zo spomínaných systémov, All-Terrain Progress Control, zasa pomáha vodičovi pri jazde z kopca a to aj na klzkom, či sypkom povrchu. Vodič si tak pri zjazde z kopca môže zvoliť rýchlosť od 1,8 do 30 km/h, ktorú bude auto udržiavať a môže sa plne sústrediť na riadenie.

Automobilka samozrejme nezabudla ani na bezpečnosť. Pri kabrioletoch je už tradične veľmi sledovaná ochrana posádky pri prevrátení. Zvlášť pri aute typu SUV s vysokým ťažiskom. Keďže chcel dizajnér zachovať čisté línie auta, neprichádzal do úvahy žiadny oblúk za sedadlami. Posádku preto pri prevrátení chránia dve hliníkové tyče umiestnené v zadných blatníkoch. Tie pri hrozbe prevrátenia vystrelia behom 90 milisekúnd a spolu s rámom čelného skla vytvoria miesto pre hlavy posádky. Okrem toho je k dispozícii aj head up displej, systémy sledovanie mŕtveho uhla, varovanie pred opustením jazdného pruhu, systém udržania v jazdnom pruhu, či systém, ktorý rozozná únavu vodiča. V doplnkovej výbave sú však napríklad aj adaptívne Full LED svetlá, či adaptívny tempomat. Evoque okrem toho dostane nový informačný systém InControl Touch Pro s 10,2 palcovým displejom.

Na pohon budú slúžiť hliníkové benzínové štvorvalce série Si4 a dízlové motory rodiny Ingenium. Evoque Convertible bude automobilka vyrábať vo svojej továrni v Halewoode, rovnako ako verzie s pevnou strechou. Do predaja príde na jar budúceho roka vo viac ako 170 krajinách.